Afspraken Kalender

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvdvlist

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2016
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
2021 LTSC
Weer een kalender. De opmaak is grotendeels eerlijk geleend...Weet helaas niet meer van wie.

Handig afspraken invoeren en zien of er meerdere zijn op dezelfde dag. Bij dubbelklikken komen de afspraken in een ListBox.

Bijlagen

Dubbelklik eens op 9 augustus en kijk dan nog eens goed naar
Code:
If InStr(LCase(Join(Application.Index(.List(), i + 1, 0))), LCase(ActiveCell.Value)) = 0 Then .RemoveItem i
9-8-2024 wordt gevonden in 29-8-2024
Dubbelklik op 4-9-2024 geeft dus ook de afspraken op 14 en 24 september.

even kijken naar de VO van de 19e mei. (heb ik enkel voor die week nog maar gedaan)
Nu hoef je de verjaardagen niet ieder jaar opnieuw ingeven ... .
(Misschien nog aanpassen dat je er de geboortedatum van maakt en dat je bijgevolg geen verjaardag zou aanduiden als de persoon nog niet geboren is, maar dat is een detail)
tegelijk ook VBA mee aangepast
PS. ik val stijl achterover van al die gedefinieerde namen, die heb je toch niet allemaal nodig, hoop ik.

Bijlagen

Probleem 1 had ik ook gezien. Moet ik nog over brainstormen.
Cow, zoals gezegd had ik een deel "geleend". Ik zal dit zover mogelijk aanpassen...
Dank voor jullie feedback en denk eens mee over probleem 1 van Ahulpje ...

Probleem 1 is heel makkelijk op te lossen met een spatie op de juiste plaats:
Code:
" " & LCase(ActiveCell.Value))

Gigantisch. Zo simpel. En logisch. Je blijft lachen. Bedankt weer....

hello AHulpje, mvdvlist,
ik dacht dat ik al die "double click" macro voldoende had aangepast ...

@cow18
Dat had je ook, werkt prima, maar dat had ik niet bekeken!

En dat zijn ook mijn woorden.. Erg mooi...

@iedereen
Ik weet niet of iemand het al gemerkt heeft maar deze kalender is helaas niet bruikbaar.
Kijk maar eens goed na.
2024 - 1 september en 1 december missen
2025 - 31 maart en 1 juni missen
2026 - 1 maart en 31 augustus missen
enz...
Dit komt omdat de maker ervan uitgegaan is dat 5 rijen per maand volstaan. Helaas zijn er echter 6 rijen per maand nodig om alle datums correct weer te geven.
Dus afspraken ingegeven op die datums worden dan niet weergegeven op de kalender.

Knap opgemerkt. Dit zal ik herstellen. Oerdom...

Hersteld, minder Namen en andere opmaak (enigszins). Graag Feedback

Bijlagen

Dat met die verjaardagen ga ik nog aanpassen, ook zeer bruikbaar. Samen kunnen we de mooiste kalender ter wereld maken...

Het document bevat 540 cellen met validatie, daarvan zijn er in ieder geval 538 overbodig.
Er zijn ook 383 regels voor voorwaardelijke opmaak, terwijl er volgens mij maar drie nodig zijn:
  • groen/rood voor aantal afspraken
  • huidige datum
  • vakantiedagen
Bijgaand een versie met opgeschoonde code en nog slechts twee validatieregels maar nog wel 383 voorwaardelijke opmaak regels. Ga nog even proberen die op een efficiënte wijze te reduceren.

Bijlagen

Validatie heb ik nog niet vaak gebruikt. In dit WB laat ik hierdoor de vrije en feestdagen zien... Ik ga morgen even naar jou programma kijken... Maar dit is wel bruikbaar denk ik. Inderdaad wat efficiënter maken..

Vraagje: VO over een complete range, ook de cellen die niet vazn toepassing zijn, kan met EEN regel.
Maar is dat voor het geheugen ook beter? Want daarom gebruikte ik zoveel regels...

Nu nog maar 4 in plaats van 383 voorwaardelijke opmaak regels.

Bijlagen

Zal straks kijken.. En wat denk jij over mijn laatste vraag?

Het werkt in ieder geval prima, scheelt weer wat regels bij evt aanpassen opmaak...Bedankt weer.

Geen idee of het sneller is, document is wel kleiner en onderhoud inderdaad veel simpeler.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan