Afstand tot de centrale, adsl KPN.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dirrek

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2007
Goeiemiddag allen.

Gisteren was ik bij een vriend van mij in Woudrichem en die heeft sinds kort adsl / internetplusbellen van KPN. 4 Mbit. Werkt overdag niet en 's-avonds wel.
KPN beweert dat hij net te ver, iets over de 5 kilometer, van de centrale af zit en daarom deze problemen zich voordoen. De KPN monteur (aan huis) en KPN zelf hebben de verbinding geknepen tot 3.2 Mbit. Nog steeds werkt het overdag niet en 's-avonds redelijk. Ook niet altijd.
Nu stel KPN voor om het abbo om te zetten naar HetNet met een 1.5 Mbit verbinding en dan zou het moeten werken. Ik vindt het echt een retewazig verhaal. Volgens mij gaat, ongeacht het abbo, alles over dezelfde lijn. En ik vindt het echt nog waziger dat overdag er geen internet/telefoon moglijk is en 's-avonds wel. Heeft iemand anders ervaring hier mee ? Kan je eventueel zelf instellingen aan het modem aanpassen ?

Hoi Dirrek,

Minder snelheid = meer vermogen = minder last van ruis op de lijn.
Omdat er overdag meer data door de lijnen word gepompt is er meer ruis op de lijn. Als je net op het randje zit van OK en niet OK, kan het dus zijn dat hij het overdag dus niet doet.
Tot zover klopt het verhaal wel, maar de winst van 3.2 mbit naar 1.5 lijkt me zeer minimaal.

Je bent voor mij de eerste die zijn snelheid wil dimmen, dus ik zou het niet weten. Denk wel dat het in de bootloader geregeld word en dan word het een lastig klusje.

Misschien is het wat om een FritzBox te proberen. Deze weten toch net dat stukje extra uit de lijn te halen.

Gr.J

Goeiemiddag allen.

Gisteren was ik bij een vriend van mij in Woudrichem en die heeft sinds kort adsl / internetplusbellen van KPN. 4 Mbit. Werkt overdag niet en 's-avonds wel.
KPN beweert dat hij net te ver, iets over de 5 kilometer, van de centrale af zit en daarom deze problemen zich voordoen. De KPN monteur (aan huis) en KPN zelf hebben de verbinding geknepen tot 3.2 Mbit. Nog steeds werkt het overdag niet en 's-avonds redelijk. Ook niet altijd.
Nu stel KPN voor om het abbo om te zetten naar HetNet met een 1.5 Mbit verbinding en dan zou het moeten werken. Ik vindt het echt een retewazig verhaal. Volgens mij gaat, ongeacht het abbo, alles over dezelfde lijn. En ik vindt het echt nog waziger dat overdag er geen internet/telefoon moglijk is en 's-avonds wel. Heeft iemand anders ervaring hier mee ? Kan je eventueel zelf instellingen aan het modem aanpassen ?
Hey,,

Wij hier, hebben ook internetplusbellen van kpn. We hebben overdag wel internet, maar traag als de ******... We hebben hierover geklaagd, met als gevolg, dat KPN voor ons de snelheid omhoog deed. Wat gebeurde er: Met een interval van een half uur tot een uur, valt de verbinding weg, om 5 min later het weer te doen. Dan moet alleen wel de modem opstarten, hetgeen 5 à 10 minuten duurt. Dat is dus een half uur internet, een kwartier niet.
Bellen hebben wij alleen geen last van, behalve dat de telefoons (eveneens van KPN) retesnel leeg zijn.

MVG,
Laurens

Dank voor de reacties. De overstap naar HetNet is door KPN al in gang gezet. Ze laten je tussen de afsluiting en her-aansluiting door overigens een week tot tien dagen zonder internet zitten. Snap ik echt geen ruk van. Zal voor 90% wel admin rompslomp zijn.

Overigens betreft het een vriend van mij. Zelf heb ik ook v/h Planet nu KPN en nog nooit problemen gehad. Alleen internet bellen vindt ik kwalitatief toch iets minder dan een vaste lijn. Maar goed, het is acceptabel . . .

Die Fritzbox zal ik eens naar kijken, ben ik wel nieuwsgierig naar. En als HetNet ook niet werkt, dan is het alternatief waarschijnlijk via de kabel van Ziggo.

Groetjes & bedankt nogmaals.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan