• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afstand zoeken met google maps in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

thargodz

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2013
Beste mensen,

Ik ben bezig met een logistieke opdracht om de optimale locatie te vinden met Excel.
Op dit forum: http://www.helpmij.nl/forum/showthr...t-google-maps?highlight=afstanden+google+maps had ik gelezen dat het mogelijk is om de afstand over de weg met google-maps te berekenen. Het programma wat ik vond op de bovenstaande link had echter nog een foutmelding. deze foutmelding krijg ik er helaas niet uit (ondanks dat ik de genoemde dingen verwijderd had). ik verwacht ook het bestand is verouderd doordat de sites veranderen. Ik ben nu een paar dagen bezig maar ik ben niet zo'n held met die scripts veranderen enz.

Ik verwacht dat het iets is met het laden van de site, dat het opzoeken via google niet snel genoeg gaat en vervolgens ERROR geeft. Dat denk ik doordat hij op willekeurig wijze de correcte afstand wel geeft en bij sommige de ERROR.

Zie bijlage voor het bestand dat ik nu heb:

Bekijk bijlage worksheet stap 5.xlsm

Kan iemand even kijken wat er fout aan is en wat er veranderd moet worden?
Alvast heel erg bedankt.

Ik heb de eerste 10 adressen geprobeerd en dat werkt gewoon prima. Geen errors of iets dergelijks. Geen idee of de teruggegeven afstanden ergens op slaan, maar het werkt gewoon prima.

Je hebt niet toevallig een 64-bit versie van office of zo?

Hartelijk bedankt voor je reactie,

maar ik heb gewoon de 32-bit versie.

als de lijst wordt geladen geeft hij op verschillende adressen een ERROR ook vanaf rij 10. in totaal doet hij dit voor +/- 500 rijen (adressen). de eerste 10 doen het meestal wel (ook ooit niet) maar het probleem is dat er ongeveer 20% tot 70% van de andere adressen niet berekend worden(een error geeft), dat zie je waarschijnlijk wel als je verder naar beneden scrolt.

Je requests gaan te snel en de server vraagt je om het langzamer te doen of te wachten. Het is dus geen intrinsieke fout in de code, maar een limiet geplaatst door google.

Plaats een extra sleep tussen elke 4-5 requests en/of combineer dat met een retry als je toch een rate limit error krijgt.

sleep 200 veranderen in sleep 500 daardoor krijgt de site iets meer reactietijd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan