Afstandbepaling via postcode.

Status
Niet open voor verdere reacties.

wizard2000

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2009
Beste..
Dagelijks,bij het invullen van een form. ontbreekt het mij aan de juiste afstand gegevens. Je kent dat wel steeds Ms Access verlaten....internet op....bv ANWB routeplanner.....postcode 2 maal invullen 2 maal copy paste...enz. enz.. Kan dit niet sneller door dit in je form in te bouwen...als PopUp bijvoorbeeld ?

Kijk maar eens in de bijlage, misschien kun je er iets mee.

Je hebt natuurlijk wel een internetverbinding nodig.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Afstandbepaling via postcode.2

Oeps, sorry was iets te voorbarig door de vraag op beantwoord te zetten. Als ik deze dbase laad in mijn dbase Office 10 (Of andersom) blijft hij in de rood gemarkeerde regel steken. Wat gedaan..:o
Option Compare Database

Function post_snb(c01, c02)
post_snb = ""
If (c01 <> "") * (c02 <> "") = 0 Then Exit Function
c01 = c01 & "+" & Cells(3, 4)
c02 = c02 & "+" & Cells(5, 4)

With New XMLHTTP60 .Open "Get", "http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=" & c01 & "&daddr=" & c02
.send
Do
DoEvents
Loop Until .readyState = 4

c03 = .responsetext
.abort
End With

If InStr(c03, "km</") <> 0 Then
c03 = Mid(c03, InStr(c03, "km</") - 6, 40)
If Val(c03) = 0 Then c03 = Mid(c03, 2)

post_snb = Split(c03, "<")(0)
End If
End Function

Je nieuwe vraag bij de oude aangezet en de status aangepast naar "niet opgelost".
Hier kan men dan verder gaan.

Succes met je vraag.

Zet een vinkje bij de libary "Microsoft XML v6.0". Dat doe je in de vba editor in het menu "Extra" en dan de 1e optie "Verwijzingen".

Laatst bewerkt:
Als donderslag bij heldere hemel stop het programma ermee.
De volgende fout gevonden:

Private Sub Knop4_Click()
c01 = [PCvan] & "+" & [LandVan]
c02 = [PCtot] & "+" & [LandTot]

With New XMLHTTP60
.Open "Get", "http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=" & c01 & "&daddr=" & c02
.send
Do
DoEvents

c03 = .responsetext
.abort
End With

c04 = Split(c03, "<")(0)
c03 = Split(Split(c03, ">")(2), "<")(0)

[txtTijd] = c04
[txtAfstand] = c03
End If

End Sub

Waarbij hier het woord send geel is :

With New XMLHTTP60
.Open "Get", "http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=" & c01 & "&daddr=" & c02
.send
Do
DoEvents

Zou je de code willen opmaken met de CODE knop? Het is niet echt geweldig om door zulke lange stukken code te moeten scrollen, die ook nogal onleesbaar is daardoor.

Hoe moet e me toch ff mee helpen.......ik snap wel wat je bedoeld......zo`n scroll venster...maar hoe krijg ik dat?

Als je code als code wilt opmaken kun je de code selecteren en in het geavanceerde venster opmaken met de knop [ # ]. Alternatief, en vind ik vaak een stuk sneller, is in het venster <Snel reageren> (die de knop niet heeft) de code tag erbij typen. Dat ziet er dan zo uit:
[ code ]
...
Code die je wilt opmaken
...
[ /code ]
Maar dan zonder de spaties tussen de rechte haken. Die moet ik nu wel typen, anders wordt de tekst opgemaakt als code en zie je nog niks :)
Terug naar de topic:
Als donderslag bij heldere hemel stop het programma ermee.
Daar geloof ik dus niks van; er moet iets in je omgeving zijn veranderd. De vraag is: wat?

Code:
Private Sub Knop4_Click()
 c01 = [PCvan] & "+" & [LandVan]
 c02 = [PCtot] & "+" & [LandTot]

With New XMLHTTP60
 .send
 Do
 DoEvents

c03 = .responsetext
 .abort
 End With

c04 = Split(c03, "<")(0)
 c03 = Split(Split(c03, ">")(2), "<")(0)

[txtTijd] = c04
 [txtAfstand] = c03
 End If

End Sub
Dat ziet er idd beter uit.
Bedankt voor de tip.
Nou hij is er gewoon mee gestopt

Het woord...Send ...was opeens geeel gemarkeerd.

Maar software houdt er nooit ineens mee op, daar moet altijd wel ergens een verandering zijn geweest. Bijvoorbeeld een servicepack update o.i.d. Heb je onlangs nieuwe software geïnstalleerd? Overigens kan ik je verklappen dat jouw code het bij mij ook niet doet, en een foutmelding geeft op (inderdaad...) de Send opdracht.
Als ik die aanpas naar:
Code:
        .Open "Get", ReisAdvies, True
dan loopt de code wel door, maar krijgt c03 geen resultaat. Het zou dus ook kunnen zijn dat Google Maps iets heeft veranderd, waardoor er niet meer op deze manier informatie terug is te lezen.

Misschien moet je de link eens aan klikken, die ik gepost heb en dan even bij het kopje "Oorzaak" kijken. De code heeft het bij mij een jaar lang op mijn werk gedaan, maar of het nu nog werkt weet ik niet omdat ik er sinds 1 mei niet meer werk. Ik heb nog wel een versie thuis en hier krijg ik nu ook dezelfde foutmelding. Echter als ik de link naar google maps van de code gebruik en ik vul de postcodes handmatig in in deze link dan werkt de link wel in de browser. Ik denk dan ook dat het inderdaad met de release van MSXML versie 3.0 Service Pack 1 te maken heeft.

Begint er inderdaad op te lijken dat Google (of de msxml versie) iets anders doet, want op een andere website is de constructie prima te gebruiken. Blame it on the Google!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan