• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afstanden berekenen in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blokdijk

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2011
Berichten
74
Goede dag,
Ik ben op zoek naar een excel sheet, die gebruikmakende van Google maps, afstanden kan berekenen tussen minimaal 3, maximaal 8 plaatsen binnen europa.

Voorbeeld ...

(Van postcode ..... / Via Postcode ..... / Naar postcode .... en als resultaten heb ik dan de tussen wegafstanden nodig en de totale afstand van de route)

Kan iemand mij aan een dergelijke sheet helpen, of mij uitleggen hoe ik in excel de benodogde links kan programeren om de benodigde gevens op te halen uit google maps ?

alvast bedankt voor jullie reacties ....

P.S. Deze vraag had ik dus per ongeluk al gesteld als zijnde reactie op een door iemand anders gesteld vraag. Dit was dus ECHT NIET mijn bedoeling. Ik wil dan ook mijn excuses hier voor aanbieden.....
 
Hier moet je al mee kunnen starten
 

Bijlagen

  • Afstand GoogleMaps & Grootcircel Lat Lon(GiMe&SNB) v9.xlsm
    28,3 KB · Weergaven: 1.049
Rudi, dank je voor je reactie en de door jouw geuploade sheet. Ik heb hier alleen 1 probleem. de sheet berekent geen KM binnen Great Brittain. Op het moment dat ik twee plaatsen invoer die bij in GB liggen dan komt hij terug met een foutmelding.
"FOUT 13 tijdens uitvoering typen komen niet met elkaar overeen " Weet jij misschien waar dit aan ligt ? hoe dit verholpen kan worden ? ik hoor graag van je
 
De Google maps website geeft hier een afstand in miles weer blijkbaar. Daar kan de code niet mee overweg, lijkt het.
 
@ Wigi, klopt. Bij een berekening binnen UK geeft Google mijlen en met een start in Nederland kilometers. Onder opties kan de gebruiker dat aanpassen.
 

Bijlagen

  • Vastleggen in volledig scherm 3-10-2011 222238.jpg
    Vastleggen in volledig scherm 3-10-2011 222238.jpg
    12,8 KB · Weergaven: 153
KM / Miles

Rob, Wigi,

Dank je voor jullie reactie. ik was hier al bang voor (dat van die KM en Mijlen). nou stuur rob een link mee .. die helaas niet voor mij volledig zichtbaar word. zou jij deze alsnog een keer willen posten ? volgende vraag die hier uit voort vloeit .. is deze link te intergreren in de sheet die Rudi post ?

In afwachting van jullie reactie ..
 
Dit was volledig: de mogelijkheid in Google km en mijlen te verwisselen.
 
@ Rob: op jouw site is een vergelijkbare versie van dit document te verkrijgen, echter staat er daar een kaart bij van Google maps.... echter het document op je site werkt bij niet naar behoren .. is er een reden bij dat de kaart nu is weggelaten....??
 
Paulosnel, het is niet netjes in te breken in iemands vraag, en verwarrend voor TS en helpers :eek:
Start je eigen vraag en ik post je een werkende versie v/h bestand met kaart. :thumb:
 
@WarmeBakker.. je hebt helemaal gelijk... ik heb een nieuw topic gemaakt...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan