Afstandsbedieningen werken slecht

Status
Niet open voor verdere reacties.

bassie9

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Berichten
1.318
Hallo,

Ik heb een sinds twee dagen een groot probleem met mijn afstandsbedieningen. Ze reageren slecht/niet meer. Ook denkt de tv dat ik hem harder zet terwijl ik hem uitzet en dat soort fratsen. Dit komt waarschijnlijk doordat er iets stoort (m.b.t. infrarood). Laat ik eerst de situatie even schetsen

In het probleemgebied (de tv-hoek) staan de volgende apparaten:
- LG 32LG3000
- LG Home Cinema-set 2.1
- UPC Horizon
- Playstation 3
- Aquarium (pomp)
- Telefoons
- Thomson TWG870
- Conceptronic C300BRS4A
- Vele lampen
- Printer

Er is niets verandert aan de situatie. De afstandsbediening van de Horizon heeft nergens last van wanneer deze op de Horizon werkt. Maar bijvoorbeeld op het instellen van het volume op de tv doet ie weer raar.

Wat heb ik al geprobeerd:

- Telefoons uit en weg
- Lampen uit
- Printer uit
- Televisie uit (de home cinema-set deed het nog steeds niet)

De internetapparatuur heeft nooit gestoord, dus die zullen het niet zijn. Ook zijn er geen lampen vervangen.

Waarom werken mijn afstandsbedieningen slecht/niet meer?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
al eens nieuwe batjes in de afstandbediening die niet goed werkt gedaan?
 
Sorry, vergeten erbij te zetten. Ik heb de batterijen al 2 of 3 keer vervangen door gloednieuwe Duracell batterijen.
 
Hallo

Controleer de kontaktpunten in de betrokken afstandbediening op zuiverheid ... desnoods even zuiver maken.

De batterijen even heen en weer rollen terwijl deze in het toestel zitten kan ook helpen.

Of de betrokken i.r. afstandbediening wel werkt , kun je "zien" d.m.v. een digitaal fototoestel of camera.

Terwijl je op een toets v/d afstandbediening drukt , met fototoestel naar de i.r. led kijken.

Je moet deze relatief fel intermitterend zien oplichten ...

Peter
 
Ik heb ook zo'n UPC afstandsbediening voor de Horizon. Die heeft nergens last van wanneer je de Horizon bestuurt. Wanneer je dan de tv harder wilt zetten, flipt ie em door andere handelingen uit te voeren. Dus het ligt niet aan de afstandsbediening. Want de Horizon heeft nergens last van.
 
Werkt de tv wel goed op diens EIGEN afstandsbediening? Dus dat je (tijdelijk) even niet de mogelijkheden van afstandsbediening van de tv gebruikt die op de Horizon afstandsbediening zitten?
Als dat wel goed werkt, dan zou ik de tv-instellingen van de Horizon afstandsbediening eens opnieuw gaan doen.

Tijs.
 
Inmiddels heeft het probleem zichzelf opgelost. Alle afstandsbedieningen doen het weer goed. Wat het nou was, zou ik niet weten.
 
Zonnig weer misschien?

Kan het zijn dat je apparatuur op een plek staat waar het veel daglicht vangt?
Afgelopen week hebben we natuurlijk aardig wat zon (voor Nederlandse begrippen) gehad. Scheen dit zonlicht niet zodanig je kamer in dat het daardoor misschien de communicatie tussen apparaten en afstandsbedieningen heeft beïnvloed?

Heb ik altijd op de camping in Italië met m'n sat-receiver en te veel zonlicht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan