• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afstudeer opdracht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Caprice

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2007
Geachte medemens,

Wij zitten met een groot probleem. Wie kan en wil ons helpen met een solver opdracht.
wij moeten een doelstellingsfunctie neerzetten die de de optimale in en verkoop politiek laat zien.

We hebben wel een voorbeeld van een vorige student, maar de daadwerkelijke opdracht niet meer.

Het is mogelijk om deze te plaatsen hier...

Wil eens ff kijken of iemand verstand heeft van de solver anders ben ik sowieso de pineut...

Mvg

Tom

@wigi,

Het excel gebeuren heeft niks met mijn opdracht te maken eigenlijk... Het is gewoon dat de baas dat van mij vraagt... :confused:

Ik heb wel geleerd te werken met de solver maar niet zo uitgebreid...
Kun jij me helpen?

jah... daar zijn forums toch voor of niet?

Ik zag al op je website dat je volgens mij wel de man bent die ik zoek.
Mijn stage opdracht is het beheren en verbeteren van de inkoop en verkoop LOGISTIEK.

mijn opdrachtgever wil nu dat ik in excel een formulier maak waarin hij kan zien hoeveel bakken hij moet bestellen in de 3 maanden die beschikbaar zijn.
De bakken worden dan 1 maand gebruikt binnen ons bedrijd en daarna weer verkocht dus de maand erna.

en we hebben maar plaats voor 60000 bakken...

Heb je de link van Wigi wel goed doorgelezen?

Het is niet de bedoeling dat wij hapklaar jouw opdrachten gaan maken. Geef eens aan wat jij er zelf aan gedaan hebt of wat je erover gevonden hebt

Sorry nee die link had ik nog niet gezien... (NU WEL, sorry)

Ik heb De doelstellingsfunctie op papier staan en de randvoorwaarden.

Ik weet niet hoe ik dit in de solver moet zetten. (weet niet eens waar ik beginnen moet zo uitgebreid) wil het wel leren als ik maar ergens iets vind waar het stap voor stap uitgelegd word.

Ben nu aant kijken bij www.solver.com maar echt veel wijs kom ik er niet uit. Ben vanalles aant proberen... maar het wil niet. krijg meestal of een error of hij zegt dat ik een 3hoek verband maak.. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan