Afteller script

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheFTM

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2009
Beste mensen,
Ik ben op zoek naar een aftel-script. Heb onderstaand script gevonden. Alleen hoe deal ik met tijdsverschil? Neem aan dat onderstaand script van de (in mijn geval Amerikaanse) servertijd uitgaat, nietwaar? Hoe pas ik dat aan?
Hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast bedankt!

PS Is het overigens een probleem om dit script bv. drie keer op eenzelfde pagina te gebruiken (voor verschillende toekomstige evenementen) of moet ik dan de variabelen hernoemen, zodat deze verschillen??

PHP:
<?php

//script door www.robsdomein.nl
// Verander hier de datum

$dag = 01;
$maand = 01;
$jaar = 2008;

// Wat is er precies op de uitgerekende dag te doen?
$gebeurtenis = "nieuwjaar 2008";

// Hieronder hoeft er niets verandert te worden

echo("Nog ".(int)((mktime (0,0,0,$maand,($dag+1),$jaar)-time(void))/86400)."
dagen tot $gebeurtenis.");

?>

Hiervoor moet je dit stukje code vervangen:
Code:
time(void)
Zoek eerst op wat het tijdverschil is dat je wilt compenseren (Amerika heeft verschillende tijdzones) en vervang de code met
Code:
strtotime("-6 hours")

Overigens staat er nog een foutje in je code: $dag en $maand mogen niet beginnen met een 0 anders werkt je script niet goed. Dus "1" gebruiken ipv "01".

De code meerdere keren aanroepen is geen probleem. Misschien is het dan wel handiger om het wat compacter te maken zodat de totale code beter leesbaar is. Dit kun je doen door alleen de echo regel over te laten en de declaratie achterwege te laten.

Hiervoor moet je dit stukje code vervangen:
Code:
time(void)
Zoek eerst op wat het tijdverschil is dat je wilt compenseren (Amerika heeft verschillende tijdzones) en vervang de code met
Code:
strtotime("-6 hours")

Overigens staat er nog een foutje in je code: $dag en $maand mogen niet beginnen met een 0 anders werkt je script niet goed. Dus "1" gebruiken ipv "01".

De code meerdere keren aanroepen is geen probleem. Misschien is het dan wel handiger om het wat compacter te maken zodat de totale code beter leesbaar is. Dit kun je doen door alleen de echo regel over te laten en de declaratie achterwege te laten.

Dat is nou service die de verwachtingen overtreft! Could I wish for more? Inderdaad veel beter om het script lekker compact te maken.
Hartelijk bedankt :thumb:!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan