After Effects 7 werkt niet op nieuwe MacPro

Status
Niet open voor verdere reacties.

racjo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2008
Berichten
3
After Effects 7 werkte vlekkeloos op de "oude" Mac (Dual Core 2GHz-4GB Ram-OS 10.4). Omdat deze machine ter ziele is gegaan moest ik een nieuwe Mac kopen. Het werd een MacPro Dual Quad Core 3,2GHz - 16Gb Ram - NVIDIA8800 - OS 10.5.2. Het installeren van AE7 op de nieuwe machine is geen probleem. Tijdens het werken echter loopt het helemaal fout: de previeuw in een composition van 30 seconden met wat layers er in, loopt slechts enkele seconden en dan krijg ik volgend bericht "could not create image buffer - 7::39" daarna stopt het programma. Een poging om een composition te renderen lukt al evenmin... enkele seconden en het programma stopt. Het lijkt alsof er ergens een memory-probleem ontstaat, wat zeer verrassend is met een machine van dit formaat. Ik heb alles doorzocht (prefs...etc.) maar kan de fout niet vinden. Graag uw gewaardeerde hulp. Alvast bedankt, Johan.
 
Ik vermoed dat After Effects 7 niet compatibel is met Leopard. Heb je al bij Adobe gecheckt?
Ik zit in hetzelfde schuitje met Photoshop 7 die ik niet kan "meenemen" naar een nieuwe Mac die er eerstdaags aankomt.
 
Heb ondertussen wat ge-Google-d en kwam tot volgende bevinding: volgens diverse bronnen is het probleem gekend. AE7 kan het niet zo goed vinden met de Intel-processoren van de MacPro, de meeste adviezen gaan in de richting van upgraden naar CS3. Een ander advies is om de Ram Cache in AE te verlagen naar 60% of lager. Ik heb het zonet uitgetest en ja hoor, de prievieuw blijft lopen en de rendering wordt voltooid ( al gaat dit niet spectaculair sneller dan op de oude machine). Bedankt voor de medewerking.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan