aftermarket lader

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ladyke

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2010
hallo, ik heb een aftermarket lader gekocht, dus geen officiele.
het output voltage van deze lader is 5.2 volt, nu begint mijn touchscreen raar te doen al ik hem in deze lader steek, Dit zou te weiten zijn aan deze 0.2 volt extra.
Het enige waar ik niet echt een antwoord op vond was of deze 0.2 volt extra schadelijk is voor mijn telefoon.

MVG

Schadelijk is het niet, ik betwijfel of het slecht reagerende scherm te wijten is aan die 0,2 volt. Ik vermoed eerder dat het gewoon een erg slechte adapter is, die geen stabiele stroom levert, of storingen uit het lichtnet niet wegfiltert.

Misschien vind je het intressant om deze pagina door te bladeren: http://www.lygte-info.dk/info/usbPowerSupplyTest UK.html

Laatst bewerkt:
wel soms heeft hij het niet en soms wel, ik heb danig wel gelezen dat het niet altijd zo goed is voor de batterij

Hallo

"ik heb danig wel gelezen dat het niet altijd zo goed is voor de batterij "

Zo goed als zeker zit er in dit toestel een l.i.o.n. batterij.

Dergelijke batterijen worden altijd gemonitord/opgeladen door het toestel zelf (beveiliging)

Dit :

"nu begint mijn touchscreen raar te doen al ik hem in deze lader steek"

Is wel om u zorgen over te maken ....

Zo goed als zeker leverd deze netadaptor veel meer uitgangsspanning dan mag.

Normaal is dit 5.00V +/- 5% ---> 4.75V <--> 5.25V

5.20V (opdruk op adaptor???) is dus binnen de grenzen , maar mits deze g.s.m. "raar" doet , is deze zo goed als zeker te hoog.

Mocht je de mogelijkheid hebben ... controleer deze d.m.v. een multimeter (of laat deze controleren)

Indien deze dan effektief veel te hoog blijkt te zijn ---> omruilen in garantie , of een kwalitatief betere netadaptor aanschaffen.

Ik heb reeds meerdere "een aftermarket lader" in handen gehad , die een uitgangsspanning leverden van 7V of meer ...

Jammer genoeg spreek je slechts over ( mijn telefoon. en aftermarket lader)

Vermelding van merk , etc .... hadden vermoedelijk nog meer nuttige info voor u opgeleverd , en minder typewerk voor mij ...

Mocht de betrokken lader een u.s.b. connector bezitten , kun je zoiets ertussen plaatsen.

Dit meet de spanning , alsook de stroom , en kost zo goed als niets :

http://www.benl.ebay.be/itm/Mini-Vo..._Measurement_Equipment_ET&hash=item258cd6ab0f

Peter

Laatst bewerkt:
excuses voor gebrek aan informatie, het gaat hier om een lader die ik gekocht heb op ebay blijkbaar was dit het model A1300 van apple (op de onderkant staat 5V DC 1 A),
De "telefoon" is een nokia lumia 520 waarvan het scherm vervangen is.
ik heb aan de contactjes van de usb poort gemeten hoeveel het voltage was zonder iets insgestoken, dit kwam uit op 5.25 volt :S nadat de lumia ingestoken was zakte het voltage naar een 4.85 volt. mijn vriendin die een xperia sp heeft heeft met deze lader het probleem niet van het raar doenende scherm.

Ik vermoed dat de lader die je hebt gekocht gewoon troep is, ik neem aan dat je deze via ebay hebt gekocht vanwegen de lage prijs? Hier zitten wat nadelen aan, de adapters kunnen ook nog eens gevaarlijk zijn.

inderdaad ebay, het leek me een goeie deal want naderhand bleken deze designed by apple te zijn.
dus dan zouden eigenlijk alle apparaten van apple verkeerd en gevaarlijk opgeladen worden.
maar dan vind ik het raar dat mijn telefoon dit soms wel doet en soms niet

Ik bedoel dat het hoogstwaarschijnlijk om een namaakproduct gaat, de adapters van apple zelf zijn prima. Ze zijn erg populair om zijn vorm en ontwerp. Dat het namaakproducten zijn maakt niet dat de werking ervan hetzelfde is, ze zien er alleen hetzelfde uit.

Nja oke true, heb net even me de usb lader van mijn vriendin haar sony xperia geprobeerd, no problem.
Dan koop ik me wel een hama lader op conrad ofzo, daar ben ik al zekerder van. Of toch niet ?

Inderdaad, nog nooit iets beter gehad dan philips :D nooit problemen met hun tv enzo, maar andere zullen anders denken ;)
Nu ik denk dat in nog een van philps heb liggen, toen gekocht voor een gogear muse, maar weet de spanning niet.

Als het een usb aansluiting heeft zal het hoogstwaarschijnlijk 5v zijn.

Raar ik kijk net naar de philips lader met usb poort, op zijn "kenteken" staat 5.4 volt en hierfbij heeft de lumia het probleem niet

Zoals ik al zei, de meeste laders die je voor zo weinig geld op ebay haalt, die geven veel storing op de uitgang, en dan krijg je dit soort effecten.

zou die 5.4 v van de philips lader dan ook niet schadelijk zijn ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan