Powerblade
Gebruiker
- Lid geworden
- 21 mrt 2008
Hallo allemaal,
Ik heb een kleine probleempje en kom er zelf niet uit. hier gaat het om het volgende:
Ik heb en subform met:
combo: Keuzelijst met invoervak39
veld: productnaam
veld Aantal_
nu gaat het om het volgende:
als ik Keuzelijst met invoervak39(productid) 1 kies, dan komt de productnaam automatisch in het veld productnaam ( afterupdate : ....column() )..... dit werkt allemaal prima.
daarna komt de focus terug ( setfocus) naar de combo productid.
Als ik vervolgens weer productid 1 kies, dan kijk hij of deze product id al bestaat, als JA, dan wordt aantal met +1 verhoogd, zoniet dan gaat hij naar nieuwe record. ( dit werkt ook prima ).
Maar nu is mijn probleem:
ik heb 3 records bijvoorbeeld:
productid
1
2
3
Nu ben ik bij nieuwe record en ik kies vervolgens weer productid 1, dan krijg ik:
Productid
1
2
3
1
maar ik wil dat hij controleerd of er al een record met productid 1 bestaat, zo ja, dan moet hij naar die record gaan en aantal weer met +1 vermeerdere en de focus weer op product id zetten bij het betreffende record.
Ik heb een kleine probleempje en kom er zelf niet uit. hier gaat het om het volgende:
Ik heb en subform met:
combo: Keuzelijst met invoervak39
veld: productnaam
veld Aantal_
nu gaat het om het volgende:
als ik Keuzelijst met invoervak39(productid) 1 kies, dan komt de productnaam automatisch in het veld productnaam ( afterupdate : ....column() )..... dit werkt allemaal prima.
daarna komt de focus terug ( setfocus) naar de combo productid.
Als ik vervolgens weer productid 1 kies, dan kijk hij of deze product id al bestaat, als JA, dan wordt aantal met +1 verhoogd, zoniet dan gaat hij naar nieuwe record. ( dit werkt ook prima ).
Maar nu is mijn probleem:
ik heb 3 records bijvoorbeeld:
productid
1
2
3
Nu ben ik bij nieuwe record en ik kies vervolgens weer productid 1, dan krijg ik:
Productid
1
2
3
1
maar ik wil dat hij controleerd of er al een record met productid 1 bestaat, zo ja, dan moet hij naar die record gaan en aantal weer met +1 vermeerdere en de focus weer op product id zetten bij het betreffende record.
Code:
Private Sub Keuzelijst_met_invoervak39_AfterUpdate()
If (IsNull([Aantal_])) Then
Me![Productnaam] = Me![Keuzelijst met invoervak39].Column(0)
Me![Categories] = Me![Keuzelijst met invoervak39].Column(2)
Me![Aantal_] = 1
Me![cboproductid] = [Keuzelijst met invoervak39]
[Productnaam].SetFocus
[Keuzelijst_met_invoervak39].SetFocus
ElseIf [Productnaam] = Me![Keuzelijst met invoervak39] Then
Me![Productnaam] = Me![Keuzelijst met invoervak39].Column(0)
Me![Categories] = Me![Keuzelijst met invoervak39].Column(2)
Me![Aantal_] = ([Aantal_] + 1)
[Productnaam].SetFocus
ElseIf [Productnaam] <> Me![Keuzelijst met invoervak39].Column(0) Then
DoCmd.GoToControl "Subformulier detail factuur"
DoCmd.GoToRecord , , acNewRec
[Productnaam].SetFocus
End If
End Sub