aftrek query

• Onderwerp starter Onderwerp starter jacw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jacw

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2006
Geachte LS,

In excel heb ik een tabel gemaakt. in de rij a staan de data en rij b de waardes (zonnepanelen) nu kan ik in excel die waardes van elkaar aftrekken zodat ik in rij c het verbruik van die dag zie.
Nu heb ik deze tabel in Acces gezet echter hoe kan ik nu per dag uitrekenen wat ik die dag heb opgeleverd.

a1 1-1-2017 B1 6700
a2 2-1-2017 B2 6702 C2 wordt dan 2
etc

wil dit graag in Database hebben zodat ik alle grafieken en de jaar opbrengst makkelijker kan bekijken in een overzicht

BVD
Jac

Wat je nodig hebt is een Running Sum query. Dat is een query waarmee je de voorlaatste waarde uit een record kunt ophalen en verwerken. Als je in het Access forum zoekt op 'Meterstanden', vind je in de tweede vondst (titel: Kasboek query) een voorbeeldbestandje waarin deze techniek wordt uitgelegd. Vermoedelijk (hopelijk ;) ) kun je dat ombouwen naar je eigen tabellen.

Helemaal geweldig, De term meterstanden had ik nooit in mijn gedachten gehad. nogmaals Super en zal hem melden als opgelost

Ja, meterstanden... je moet er maar opkomen :). Was toevallig het onderwerp waar deze techniek aan bod kwam. Met 'running sum' was je er misschien ook gekomen.
Ik hoor het wel als je meer hulp nodig hebt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan