Afvinken Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

helpendehand123

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2011
Berichten
260
Beste ....

Ik wil vanwege een evenement een contactpersonen lijst maken met hun voor,- achternaam; Tel.; 06; email; en een deel waarin je moet afvinken of hij zij komt. Misschien komt of Nog uitgenodigd moet worden.

Ik kan wel de vinkjes plaatsen maar als ik het dan aan vink gaat alles in de lijst aangevinkt.

Heeft iemand nog een access bestand of een oplossing?
 
Laatst bewerkt:
Dat riekt naar twee dingen: je hebt een doorlopend formulier gemaakt, en op dat formulier heb je een selectievakje gemaakt dat niet is gekoppeld aan een veld in je tabel. Dat laatste is het probleem. Koppel het selectievakje aan het juiste tabelveld, en het is opgelost.
 
Oké, maar waar moet je dit veranderen, ik heb een standaard template gebruikt voor contact personen in Office 2007. Ik heb gewoon onder de bestaande dingen nog een extra label gemaakt en daar achter 3 selectie rondjes. Ik zou niet weten hoe het anders moet. Kan je dat misschien nog even uitleggen?

MVG SJORS
 
Laatst bewerkt:
Je geeft zelf al aan wat je fout doet: je hebt een standaard sjabloon gebruikt (ik neem aan dat je een database sjabloon bedoelt?) En nu 'onder de bestaande dingen' nog een extra label gemaakt'. En daar vermoed ik dus dat je driftig in het formulier bent gaan sleutelen, en de tabel bent vergeten... Een formulier is doorgaans gebaseerd op een tabel. Dus als je iets op een formulier wilt toevoegen, zoals extra velden, dan moet je dat eerst in de tabel toevoegen. Anders kun je ze niet koppelen op het formulier.
 
Oke, ik heb een leeg database bestand genomen en alles wat ik nodig heb erin gezet. Maar: hoe kom ik nu aan zo'n Formulier dat ik wel had bij het basis template?
 
Waarom maak je een lege database aan? Je kunt toch de tabel in je eigen db aanpassen? Lijkt mij wel zo simpel.... En daarna pas je het formulier aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan