Afweging maken tussen CPU en GPU

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat is je budget, dan is het voor ons wat makkelijker zoeken naar de ideale combinatie. :)
 
En je hebt alleen een cpu+gpu nodig of moet er ook nog een moederbord+geheugen en dat soort zaken bij?
 
Als je van gamen houdt, zou ik (persoonlijk) toch wel ook voor een goede geluidskaart gaan. Een goede game, met een slechte geluids-kwaliteit is lijkt me niet wenselijk.


2)(AMD Sempron), zou ik niet nemen als je over een "echte" Pentium en AMD zit te denken. Dit is namelijk een "uitgeklede" versie van de "echte" AMD, dus goedkoper dan z'n grote broer. Tevens ook trager.
 
Ik kan er complete (snellere) pc van maken voor €1080,50 op www.4launch.nl


De monitor is 12ms en zou in principe geschikt moeten zijn voor games.

Moederbord is één van de beste modellen die op dit moment uit zijn, dus qua stabiliteit en snelheid zit je erg goed. O.a heeft hij het nieuwe Socket 939-voetje waardoor hij de snelste processoren van dit moment aankan. Altijd handig als je later weer es een nieuwe processor wilt plaatsen. Daarnaast beschikt hij over de nVidia nForce4-chipset met HyperTransport ondersteuning. Je kan er tot 4gb PC3200-geheugen in zetten.

De processor (Socket 939, Athlon64, Venice-core) presteert beter dan een vergelijkbare Pentium4-processor en is een echte allround-processor. Alleen als je echt veel aan videobewerking doet, zou je meer hebben aan die vergelijkbare Pentium4-cpu.

De processor-koeler is er één van het merk Zalman en is erg bekend mede door zijn goede processor-koelers. De versie die ik heb gepakt, is één van de betere koelers op de markt, zodat je processor lekker koel blijft onder elke situatie.

Geheugen is één reepje van 1gb en is ruim voldoende voor de meeste games van dit moment. Ook is dit geheugen snel genoeg om een goede prestatie neer te zetten in o.a games.

Videokaart is er één uit de mid-end range en hier zou je voorlopig nog prima mee uit de voeten kunnen. Dit is de PCI-Express versie met 128mb DDR3-geheugen.

De harde schijf is er één van het merk Maxtor. Alhoewel de meningen uiteenlopen over dit merk qua geluid en prestatie, heb ik persoonlijk tot nu toe alleen maar Maxtor-schijven gehad en ben er erg tevreden over. Weinig geluid, stabiel en snel. Dit is nog de IDE-variant en qua performance in games merk je niet echt een snelheidswinst als het gaat om de IDE -of SATA-uitvoering. Daarnaast beschikt over 8mb cache waardoor hij snel kan presteren.

Het diskettestation is gewoon de goedkoopste die ik heb genomen en is zwart van kleur. Ik zie niet in wat er zo beter is dan die uitvoering die een paar Euro's duurder zijn.

De dvd-brander is er één van het merk Samsung en is een bekend merk. Deze dvd-brander brand naast cd's, dvd's in zowel het + -als - standaard en hetzelfde kan hij doen als het een dvd rewritable betreft.

De computerkast is een zwarte midi-tower van het bekende merk Antec en heeft een 350W-voeding aan boord.

Waar ik persoonlijk nog ff mee zit is dat of er nog een aparte kabel besteld moet worden voor de harde schijf en dvd-brander, aangezien deze prima op dezelfde kabel kunnen worden aangesloten.

Daarnaast weet ik ook niet of je er nog een muis+toetsenbord-set bij wilt hebben of al hebt.

Verder zit er geen software bij.

Volgens mij heb ik zo'n beetje alles wel behandeld. :p

attachment.php
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door DaBroozar
Hartelijk bedankt!

Nog een paar vraagjes:
Weet je zeker dat je niets vergeten bent? Checken ze daar wel of je een volledige pc hebt besteld, of dat er iets mist?

Is een AMD processor met 2.2GHz werkelijk sneller dan die intel met 3.0GHz?

Zijn de verzendkosten inbegrepen? Ik zag onder help dat de verzendkosten voor een TFT monitor 63 Euro bedragen, maar volgens mij is dit niet bij de prijs inbegrepen.

Excl. verzendkosten inderdaad.

Je moet de pc wel zelf inelkaar zetten of informeren of zij dat kunnen doen en wat dat kost. Of misschien ken je wel iemand die dit kan?

In iedergeval zou ik er de verzendkosten wel voor over hebben. Die pc van Paradigit.nl is stukken langzamer en ook nog duurder.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan