Afwezigheid/regel Office outlook voor ander Postvak dan persoonlijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

PepijnS

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2005
Berichten
10
Hallo,

Ik ben mede-eigenaar (totaal zijn er 2 eigenaren) van een aantal @mail adressen ten behoeve van projecten binnen de organisatie waar ik werk. Deze aparte postvakken heb ik aan mijn outlook toegevoegd en zoals gezegd bezit ik de eigenaarsrechten.

Ik probeer nu echter voor een van de adressen een afwezigheidassistent in te stellen omdat het project tijdelijk stil ligt. Het lukt me echter niet om voor deze postvakken apart danwel de afwezigheidsassistent aan te zetten danwel een regel aan te maken zodat automatisch een mail aan de verzender naar het adres word teruggestuurd. De helpdesk hier op het werk kan me ook niet verder helpen :confused:

we werken via een exchange server.

Wat heb ik geprobeerd:

-Afwezigheid voor mezelf ingesteld met aparte regels verwijzend naar de andere postvakken
(niet de bedoeling dat mijn eigen adres op afwezig staat maar als test geprobeerd)

-Andere eigenaar verwijderd en ook bij hem afwezigheid aan laten staan (ik dacht 2 eigenaren dus misschien moeten we allebei op afwezig staan wil het werken)

-Diverse regels toegevoegd en uitgeprobeerd
(regel bewerken > van ingevuld (naam postvak wat tijdelijk stil komt te liggen)
verschillende acties aangevinkt en getest (met afwezigheidsassistent op persoonlijk postvak aan/uit)

Maar ik krijg het dus niet voor elkaar om voor een van de postvakken apart de afwezigheid in te stellen danwel een regel aan te maken die automatisch een bericht stuurt.

Bij voorbaat dank
 
Je dient waarschijnlijk in te loggen in die mailboxen en dan de afwezigheids assisitent in te stellen. Dus een apart profiel aanmaken per mailbox waar je de afwezigheids assistent op in wil stellen. Alleen op deze manier heb je de rechten in die mailbox. Bij toegevoegde mailboxen in je eigen profiel, heb je niet de volledige rechten hiervoor.
 
Hmm, dat gaat volgens mij niet. Het is "gewoon" een @mailadres (project1@organisatie.nl) en er hangt geen account aan (althans volgens mij geen gebruikersaccount of dat moet de admin/beheerder zijn die de adressen aanmaakt!?) Er zijn alleen een of meerdere eigenaren. die deze adressen/postvakken vervolgens toevoegen via:

extra>@mailaccounts>bestaande @mailaccounts weergeven of wijzigen> etc,etc.

En als eigenaar kunnen alleen zij dan eventueel andere personen rechten geven (redacteur, auteur, etc.)
 
Als je eigenaar bent, zul je waarschijnlijk moeten inloggen met de naam van de mailbox. Het gaat niet om een account maar om een mailbox waar je op inlogt. Indien het een functionele mailbox gaat, zal het account gedisabled zijn om wel de mailbox te hebben.
 
De organisatie maakt geen gebruik van facilitaire of functionele mailboxen enkel van organisatorische mailboxen voor afdelingen (agenda, afdelingsbrede instructies doorgeven etc.) en projectmailboxen. Onder deze laatste categorie vallen de mailadressen waar ik de afwezigheid voor probeer aan te zetten. Ik denk nav van je reactie wel dat ik dit dan toch bij beheer moet vragen. Ik heb op het systeem geen mogelijkheid om ergen anders op in te loggen. Ik kan enkel de postvakken van de adressen toevoegen aan mijn outlook en dan eventueel verdere rechten uitdelen. Ik heb geen mogelijkheid nogmaals outlook te openen waar dan alleen dat ene adres in staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan