Afwezigheidsassistent voor andere gebruiker

Status
Niet open voor verdere reacties.

marrrrrcel

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2007
Berichten
10
Wij gebruiken outlook 2000 icm exchange2003.

De vraag die gesteld wordt is: Is het mogelijk om voor een andere gebruiker dan jijzelf de afwezigheidsassistent in te stellen? B.v. in geval van ziekte.
 
alleen als jij gemachtigd bent door die persoon.
 
Ja, dat begrijp ik...

Maar op welke manier stel ik vervolgens de assistent in...?
 
Als je gemachtigd bent kun je in Outlook het postvak van die persoon toevoegen (Extra/Opties/E-mailaccounts etc.)en daarna op de normale manier de afwezigheidsassistent gebruiken als je op dat postvak klikt.
 
Hallo Sniekie,

Als je wilt dat die assistent dan ook zijn werk doet als jouw outlook niet open staat, zou je bij Orange op webmail in moeten loggen en kijken of daar de mogelijkheid bestaat. Als je het instelt in de outlook op je lokale machine, zal die alleen zijn werk doen als outlook actief is.
 
voor het gebruik van de afwezigheidsassistent heb je toch een mail server nodig.
 
Sniekie zou je zo vriendelijk willen zijn om een eigen topic de openen. Het is niet de bedoeling dan je in iemand anders zijn/haar topic ook vragen gaat stellen omtrent jou probleem. Derhalve je vragen verwijderd.
 
@Puppie, ik denk dat ze dat wel hebben aangezien TS het heeft over Exchange 2003.
 
@Puppie, ik denk dat ze dat wel hebben aangezien TS het heeft over Exchange 2003.

In ik antwoorde op een vraag die door huijb is verwijderd.... :eek:
 
In ik antwoorde op een vraag die door huijb is verwijderd.... :eek:
Edit: inderdaad vraag in vraag is niet de bedoeling en is alleen maar verwarrend.
 
Laatst bewerkt:
Hallo erbicom,

Ik ben je suggestie aan het proberen op een werkplek waar geen outlook2000, maar 2003 is geinstalleerd. Als ik daar het account wil toevoegen waar het om gaat, krijg ik de melding dat outlook geen 2e exchange-server account kan toevoegen... Ligt dat aan de versie van outlook en werkt het bij outlook 2000 wel, denk je?

Groet, Marcel
 
Laatst bewerkt:
je moet ook geen account toevoegen maar de betreffende persoon moet in zijn outlook jouw machtigen om in zijn outlook te mogen.
Dan pas kun je iets wijzigen
 
je moet ook geen account toevoegen maar de betreffende persoon moet in zijn outlook jouw machtigen om in zijn outlook te mogen.
Dan pas kun je iets wijzigen

stap 1: iemand machtigt mij om in zijn/haar outlook te kunnen.

Als ik vervolgens mijn outlook opstart, is er op het oog nog niets veranderd. Ik zal eerst bepaalde mappen, of wellicht het hele postvak toegankelijk moeten zien te krijgen in mijn outlook, voordat ik ook maar een mail van die persoon kan lezen, laat staan een a.a. in te stellen. Dat kan ik doen door te kiezen voor bestand, openen, map van een andere gebruiker. of door een 2e postbus toe te voegen bij de geavanceerde eigenschappen van mijn exchange account. deze methoden werken en ik kan in de mappen van de betreffende gebruiker. Via extra accounts, of services (al naar gelang hoe outlook geconfigureerd is) kan ik ook een postvak van een ander toevoegen. Maar niet als het gaat om exchange accounts.

Maar ook bij de eerste 2 mogelijkheden die ik noem, waarbij ik dus wel toegang krijg tot de mappen van de gebruiker, lukt het me niet om de a.a. in te stellen.

't moet toch kunnen lijkt me...
 
Stap1 als die door de gebruiker van de betreffende map is gedaan dan zul je daar een mail van krijgen dat jij gemachtigd bent voor.....
De ander stelt namelijk in wat jij wel en niet mag doen in zijn/haar postbus.


op dit moment ben ik op het werk en kan ik niet even een paar screenshots geven.
Zal dat morgen overdag wel even doen.
 
Ik geef nog wat aanvullende informatie:

Ik had het over outlook2000 icm exchange2003. Dat is ook de algemene situatie bij ons. Echter op het werkstation waar ik zit, staat outlook2003 geinstalleerd. In tegenstelling tot outlook2000 (die de mappen van de nieuwe gebruiker in een nieuw outlookvenster opent) opent 2003 de map van een nieuwe gebruiker in het huidige outlookvesnter. Als ik dan vervolgens de a.a. in stel, stel ik deze alsnog in op mijn eigen postbus, i.p.v. de gastpostbus. Ik ga straks testen op een machine waar outlook2000 op staat.

Dat brengt me wel meteen op de volgende vraag. Is het dan in outlook2000 wel in te stellen, maar in 2003 niet? En als het wel mogelijk is in 2003, wat moet je daar dan extra voor doen?
 
Nog maar weer een update...

Ik kom er nog niet uit. Ik open het postvak in van een andere gebruiker op een client waar outlook2000 op geinstalleerd is. Vervolgens activeer ik de afwezigheidsassistent. Wat er dan gebeurt is dat de afwezigheidsassistent alsnog op mijn eigen postvak wordt ingesteld, ipv. het gastpostvak...

Iemand nog een idee?
 
En log je ook in met de gegevens van die andere persoon ??
 
Nee, ik log niet in met de inloggegevens van deze persoon. Om veiligheidsredenen is het juist de bedoeling dat er alleen rechten in een (gedeelte van) outlook worden gegeven. En niet de volledige credentials van gebruikt kunnen worden. Je moet de situatie zo zien dat de bemannig (lees bevrouwing:eek:) van de administratie in geval van ziekte of andere onvoorziene omstandigheden dus in de gelegenheid zijn om de assistent in te stellen, zonder dat ze verder iets met de rechten van betreffende gebru8iker kunnen.

Het is me dus nog steeds niet gelukt om dit te realisere, terwijl het me toch voor de hand liggend lijkt dat het wel zou moeten kunnen... Iemand nog suggesties?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan