AfwezigheidsMELDING in Outlook (geen e-mail!)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Unknown16

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2010
Hi all,

Ik wil graag een afwezigheidsmelding plaatsen, maar géén automatische e-mailreply laten versturen van mijn afwezigheid.
Ik heb t vaker gezien bij anderen; zodra je begint met het opstellen van een nieuw e-mailbericht en het e-mailadres intypt van degene die eigenlijk afwezig is, dan zie je bovenin de melding verschijnen van zijn/haar afwezigheid.

Hoe kan ik dat fixen?

Groetjes,
Unknown16

Dat je kunt zien dat iemand afwezig is in het AAN: of CC: veld staat los van het versturen van een (eenmalige) mail dat ze afwezig zijn. Stuur je namelijk zo'n bericht aan een afwezig persoon, dan krijg je 1 mailtje óver die afwezigheid per afwezigheidsperiode. Hierbij is wel een Microsoft Exchange mailserver vereist, op normale POP3/IMAP accounts is die afwezigheid niet zichtbaar. Tevens moet je Outlook 2007, 2010 of 2013 hebben om die kleuraanduiding te zien (in Outlook 2003 kun je het niet (meteen) zien en ben je (dus) afhankelijk van het afwezigheidsmailtje dat je krijgt).

Jezelf afwezig zetten doe je via Bestand -> Info -> Automatische antwoorden -> Zet "Automatische antwoorden verzenden: " aan.
Als je alleen internen die eenmalige mail wilt laten ontvangen, zet dan in het tabblad "Buiten mijn organisatie" het vinkje af.

Verder info over afwezigheidsassistent: hier

Tijs.

Hi,

Bedankt voor je reactie. Ik wil inderdaad géén mail versturen van mn afwezigheid, enkel die melding bij AAN: of CC: zoals je zegt.
Hoe doe ik dat?

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat kan NIET zo worden ingesteld. Zie ook "Stuur je namelijk zo'n bericht aan een afwezig persoon, dan krijg je 1 mailtje óver die afwezigheid per afwezigheidsperiode."

Tijs.

Oh, oke, duidelijk, dank je.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan