• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afwijkende afmetingen af te drukken pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

gammelkeunited

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2008
Berichten
36
Hallo mensen

ik heb een excel bestand dat moet worden afgedrukt op papier met de afmetingen breedte: 115mm hoogte: 225mm. dit afdrukken gebeurd via pdf. maar het is de bedoeling dat het excel bestand op deze afmetingen word aangeleverd aan een bewerkingsprogramma.

de gegevens staan in kolom A t/m K .
kan ik op een of ander manier de afstand tussen A en K vastzetten?
of dat er een raster / lijn op het beeld gezet word met deze afmetingen zodat ik de kolom breedtes en rijhoogtes hieraan kan aanpassen?

hebben de kolombreedtes en rijhoogtes misschien een dimensie? in mm cm inch of iets dergelijks?

wie weet raad?

alvast bvd.

met vriendelijke groet,

gammelkeunited
 
Beste gammelkeunited ;)

Wat je kan doen is ga naar Extra en bij aanpassen, dan bij werkbalken vink je tekenen aan, tenzij het al op uw werkblas staat.

Klik dan op het rechthoekje en sleep op je blad een rechthoek.
Dan rechtermuisklik en dan autovorm opmaken, dan naar grootte en vul hier de lengte en de breedte in.
Dan naar kleuren en lijnen en bij opvulling zet je geen opvulling in.

Zet deze kader over je werkblad, zodat je kan zien dat je bestand binnen deze lijnen valt.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Hallo Danny,

het werkt prima, super bedankt!!

alleen had ik nu nog een volgende vraag, ik heb via email een aantal lettertypes doorgestuurd gekregen. weet iemand waar ik deze letterypes moet opslaan zodat ik ze in excel kan gebruiken?

met vriendelijke groet,

gammelkeunited
 
Beste gammelkeunited ;)

Ga naar START dan naar CONFIGURATIESCHERM en dan naar LETTERTYPEN en plak de plak de lettertypes hierin.
Automatisch zal je ze overal te zien krijgen.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan