• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afwijkende formule met if-voorwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

NicolasG

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2016
Hallo iedereen,

Zou iemand mij kunnen helpen met het volgende.

Ik zou graag een formule hebben die:

A1: 1 B1: 1
A2: 2 B2: 2
A3: empty B3: 3
A4: empty
A5: empty

Als de cel in kolom A een waarde heeft, de waarde van de cel neemt. Als de eerste volgende cel leeg is, de eerste waarde van kolom B neemt. de volgende lege cel de waarde de 2e cel van kolom B.

Dus maw: A3 heeft de waarde van B1, A4 van B2 enzo verder.

Ik heb hier al heel lang op liggen zoeken maar zxcel neemt steeds de waarde van de cel van de rij waarop het zich in kolom A bevindt.

Hopelijk kan iemand me helpen.

Groetjes
Nicolas

Waar moet dit toe leiden ?
Waarom plaats je hier geen Excel-bestand ?

Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

In bijlage de excel file.

Waar het uiteindelijk naartoe moet leiden is:

Als de cel in kolom A in sheet basis leeg is, moet hij de eerste cel in kolom M nemen. Dit is de formule voor cel B2 in sheet upload.
Dus concreet, als cel A1548 leeg is moet hij cel M1 nemen, als cel 1548 leeg is, moet hij cel M2 nemen enzovoort. Het uiteindelijke doel is deze 2 tabellen automatisch onder elkaar te plakken. Want door een macro die ik schreef worden deze tabellen steeds opnieuw geplakt met andere range.

Hopelijk is het zo wat duidelijker?

Bedankt

Nicolas

Waar het eigenlijk op neerkomt is dat ik een formule nodig heb die als de cel op A1548 leeg is hij de waarde van M1 moet nemen. Dit wordt dan de startwaarde, dus voor A1549 moet excel M2 nemen, bij A1550 M3 enzovoort... Het probleem is dat je enkel m1 kunt vastzetten met $-tekens maar dan neemt hij altijd M1 en ik wil dat hij steeds de cel eronder neemt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan