afzender van ingevuld emailformulier aanpassen

rob1970

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2012
Ik heb de website villachiquita.nl gemaakt.
Deze wordt gehost bij Strato.

Hier staat een contactformulier op.
Deze werkt op zich prima.

Alleen als ik met mijn emailadres robarnoe@live.nl een bericht stuur staat dit emailadres er niet als afzender.
De afzender is "postmaster+r570773760@post.webmailer.de"

zie screenshot-3 voor hoe de mail op mijn telefoon binnenkomt.

Als mijn klant dus de mail rechtstreeks wilt beantwoorden, gaat deze niet naar mijn emailadres maar naar "postmaster+r570773760@post.webmailer.de"

Is er een manier om dit in het php script aan te passen of iets dergelijks?

Toen ik in mijn klantenaccount het emailadres voor mijn klant aanmaakte stond er al een mailadres zie screenshot 1
Dit moet hiermee te maken hebben. Strato is een Duits bedrijf en dat rare emailadres eindigt ook op ".de"

Ik wilde dit emailadres verwijderen maar dit gaat niet (zie screenshot 2)

Weet iemand een oplossing?

PHP:
<?php
if (!isset($_POST['naam']) || !isset($_POST['email']) || !isset($_POST['bericht'])) {
    echo 'U heeft niet alle velden ingevuld!';
    exit;
}

$naam = htmlspecialchars($_POST['naam']);
$email = htmlspecialchars($_POST['email']);
$telefoonnummer = htmlspecialchars($_POST['telefoonnummer']);
$bericht = htmlspecialchars($_POST['bericht']);

$tijd = time();
$datum = strftime('%d/%m/%y %H:%M', $tijd);
$ip = getenv('REMOTE_ADDR');
$message = $naam.' met het e-mailadres '.$email.' en het IP '.$ip.' stuurde op '.$datum.' het volgende bericht:
bericht: '.$bericht.'
------------------------------------';

mail('info@villachiquita.nl', 'Bericht van website Villa Chiquita', $message, 'From: '.$email);

header('location:https://www.villachiquita.nl//bedankt.html');
?>

Bijlagen

• screenshot-2.png
    screenshot-2.png
    33,8 KB · Weergaven: 2
  • screenshot-1.png
    screenshot-1.png
    120,8 KB · Weergaven: 2
  • screenshot-3.jpg
    screenshot-3.jpg
    136,3 KB · Weergaven: 2
Laatst bewerkt:
Ik denk dat daar niets aan te doen is. Het bericht is een melding dat er een formulier is ingevuld. Dat wordt verzonden via het e-mailadres dat je ziet. Het bericht (de melding) wordt niet verzonden via het ingevulde e-mailadres.
Ik beheer een website van een sportvereniging, ook via Strato. Bij ons komen dit soort berichten binnen met als afzender noreply@strato-editor.com.

Mijn advies is om PHPmailer/Swiftmailer te gebruiken, en via een SMTP-adres te mailen.
Dit is ten eerste een stuk makkelijker omdat je dergelijke problemen, zoals dit, tackelt. En ten tweede is het makkelijker te debuggen als het niet werkt, omdat je direct de weg naar het mail-postkantoor kan bewandelen.

De mail() functie van PHP is eigenlijk super dom, want het is enkel een pad naar de mailserver. Dan is het gewoon hopen dat de mail verstuurd, en je krijgt geen enkele reactie terug als dat niet werkt. Je loopt dus enkel de weg tot aan de postbeambte die vanaf de voordeur van je kantoorgebouw begint met zijn bezorging aan het postkantoor.

Om deze reden gebruik ik de mail() functie al jaren niet in de praktijk, op wat testmailtjes na.

Om verder op je probleem in te haken m.b.t. de afzender van de mail.

Uit php.net/mail
additional_params (optional)
The additional_params parameter can be used to pass additional flags as command line options to the program configured to be used when sending mail, as defined by the sendmail_path configuration setting. For example, this can be used to set the envelope sender address when using sendmail with the -f sendmail option.
Gebruik eens -f? Misschien helpt dat?

PHP:
mail('nobody@example.com', 'the subject', 'the message', null,

Maar ik blijf erbij dat je met PHPmailer of SwiftMailer veel nauwkeuriger kan zijn m.b.t. instellingen, en dat het beter te debuggen is.

Ik denk dat daar niets aan te doen is. Het bericht is een melding dat er een formulier is ingevuld. Dat wordt verzonden via het e-mailadres dat je ziet. Het bericht (de melding) wordt niet verzonden via het ingevulde e-mailadres.
Ik beheer een website van een sportvereniging, ook via Strato. Bij ons komen dit soort berichten binnen met als afzender noreply@strato-editor.com.
Dit lijkt mij eerlijk gezegd niet echt fijn. Is het website ook gebouwd aan de hand van een editor, of zelfbouw/PHP-scripts?

Is het website ook gebouwd aan de hand van een editor, of zelfbouw/PHP-scripts?
De site is gebouwd met een editor; gemak dient de mens :p
Ik heb er verder geen moeite mee. Degene die het contactformulier invult moet een e-mailadres invullen, dus dat is hoe dan ook beschikbaar. Je kan inderdaad niet op beantwoorden klikken, maar moet even het adres kopiëren en een nieuw bericht maken.

Terug
Bovenaan Onderaan