afzender verzonden berichten verandert naar eigen naam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Njitse

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2006
Heb mijn pc eens geformatteerd en dus ervoor al mijn mails bewaard in een .pst file.
Na formattering importeerde ik mijn mails in outlook , alle swas ok uitgezonderd in verzonden items staat nu bij elke mail als afzender mijn eigen naam.
Normaal zou dit de naam moeten zijn van wie ik het bericht kreeg vooraleer ik het beantwoorde of doorstuurde.

Iemand een idee wat ik hier nog kan aan doen?
Want er staan héél veel mails in en als ik één wil zoeken is het heel onoverzichtelijk nu overal mijn eigen naam staat .

Dat zie je m.i. toch verkeerd: Verzonden items zijn mails die uit jouw naam zijn verstuurd, en dus ook jouw e-mail adresgegevens als afzender vermelden.

Wel is het zo dat als je dingen doorstuurt of beantwoord doorgaans het originele bericht (inclusief de originele afzender) in het bericht worden geciteerd.
Zoek dus in de INHOUD van de berichten in de map Verzonden Items naar namen of e-mailadressen. Je kunt dat aangeven als je rechtsklikt op Verzonden Items, en daar kiest Advanced search (of hoe het ook maar heet in het Nederlands). In het gepresenteerde zoekblad is een pull-down menu waar je kunt aangeven dat ook in de inhoud van de mail naar de zoekterm moet worden gezocht.

Succes,

Tijs.

Je zou je zelf eens email moeten sturen kijken of dat wel goed gaat.

Hoi,

Je hebt w.s. gelijk Njitse.
Standaard staat in de map 'Verzonden Items' aangegeven aan wie de mail is verstuurd (zie bijlage).
Als dit tenminste is wat je bedoelt ......

Je kunt rechtsklikken op de rij met veldnamen (waar dus Aan, of Van of Verzonden (datum verzending) staat en in het snelmenu op 'Veldkiezer'
Hier kies je voor de categorie 'Alle E-mailvelden' in plaats van Veelgebruikte velden.
En je sleept het veld 'Aan' naar de veldnamenrij in je overzicht. Je kunt hierop nu sorteren, maar dat wist je al .....
Eventueel kan je het veld 'Van' verwijderen van de veldnamenrij door hem weg te 'slepen' met de muis

Bijlagen

• VerzondenItems.JPG
    VerzondenItems.JPG
    8,8 KB · Weergaven: 530
Laatst bewerkt:
Ommeren/Teun geeft hier een goede tip.
Je kunt in hetzelfde zoekvenster ook zoeken op Verzonden aan. Daar kun je gewoon vrije tekst invullen of iets kiezen uit je adresboeken.

Zie bijlage.

Tijs.

Bijlagen

• zoeken-op-verzonden-aan.JPG
    zoeken-op-verzonden-aan.JPG
    39,6 KB · Weergaven: 612
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan