Age of Empires 2 color fix probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

floppi

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2011
Berichten
23
Hoi,

Het is alweer ongeveer 1 jaar geleden (of langer) sinds age of empires 2 heb gespeeld.
Nu wou ik hem installeren op mijn nieuwe pc met windows 7 home premium.
Ik kon hem wel installeren alleen tijdens het spelen bleef ik van die rare kleuren zien. (soortegelijk probleem gehad met red alert)
Nu heb ik internet gelezen dat je een color fix nodig hebt.
Ik heb daar voor een filmpje bekeken op youtube waarop staat hoe je de color fix installeert.
Nu heb ik de color fix wel geïnstalleerd.
Alleen start hij niet op met de color fix als ik hem probeer op te starten verschijnt er alleen een raar schermpje van dos of zo
en dan verdwijnt het schermpje en dan ben ik weer op mijn bureaublad.
Dus ik snap dat niet erg want ik heb youtube zelf gezien dat het werkt dus als iemand hier misschien een oplossing voor weet
alvast bedankt!
 
Klopt, taakbeheer en dan explorer.exe beëindigen.
Om hem weer aan te zetten, CTRL ALT Delete, taakbeheer openen, nieuwe taak, en dan explorer.exe :)
 
Voor mijn dochters heb ik daarom onderstaand Start.cmd (batch) script in de age of empires folder gezet waarmee ze hem opstarten
Code:
taskkill /F /IM Explorer.exe
EMPIRES2.EXE
explorer.exe

de eerste regel sluit alle explorers, de 2e start age of empires en als die weer afsluit dan word de explorer weer gestart
 
Bedankt voor de tips maar geen van alle heeft tot nu toe gewerkt.
Ik heb wel de site gekeken die marco aangaf maar daar staan veel oplossingen maar welke werkt?
 
Ik heb net zelf even mijn originele versie geïnstalleerd: ik zie geen rare kleuren onder Windows 7 64-bit. De versie van het spel is v2.0a (AOE Collector's Edition).

EDIT:

Er schiet me nog een andere mogelijke oplossing te binnen. Rechtsklik op je desktop en open het venster "Schermresolutie" voordat je het spel start. Dit had ik je al eens geadviseerd voor Red Alert. Het werkte toen niet, maar misschien nu wel.
 
Laatst bewerkt:
Oké maar moet je dan age of empires 2 gelijk patchen (updaten) als je hem hebt geïnstalleerd?
Ik heb ook nog iets gelezen over een xp-modus maar die zit niet bij mijn windows inbegrepen.
 
Dat hangt er vanaf welke versie je van het spel hebt. Het versienummer staat in de readme. De patch kan hier gedownload worden:

http://www.microsoft.com/games/age2/downloads.htm

De versie die komt met de AOE Collector's Edition heeft de 2.0a patch al geïntegreerd.

Windows XP modus is een virtuele machine (VM) van Windows XP die draait onder Microsoft Virtual PC. Je kunt zelf een VM opzetten m.b.v. VirtualBox, VMware of Virtual PC. Je hebt dan wel een opstartbare ISO of CD nodig van Windows XP.
 
Laatst bewerkt:
Oké ik gebruik Virtualbox maar ik snap daar echt niets van.
En als die patch er dus al op stond dan helpt die color fix dus ook niet.
 
Ik heb geen ervaring met VirtualBox, wel met Virtual PC en VMware. Hieronder een thread met uitleg over Virtual PC:

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...op-windows-7?p=3522506&viewfull=1#post3522506

Het gaat daar over Windows 98, maar het zou ook zo moeten werken met Windows XP.

Ik weet alleen niet of AOE2 werkt onder Virtual PC.

De color fix zou gewoon moeten werken, met of zonder patch. Bij mij werkte het voor Red Alert.
 
Ik heb Gelezen over virutal PC die werkt waarschijnlijk alleen met windows 7 enterprise, ultimate en professional.
Ik kan dus nu alleen nog VMware proberen om te kijken of dat werkt.
Nader bericht volgt.
 
Virtual PC werkt met alle versies van Windows 7. XP modus is voor Windows 7 Enterprise, Ultimate en Professional. Zoals ik al zei is XP modus een VM met een gelicenseerde versie van Windows XP die onder Virtual PC draait.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan