Age Of Empires Hamachi Netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xclusive

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2009
Berichten
26
Ik en een paar vrienden gamen de laatste tijd nogal vaak via Hamachi, hun speelden al een tijdje Age Of Empires 2, maar nu had ik voorgesteld om Age Of Empires 1 te spelen. Ik en een paar anderen hadden het spel legaal op CD, en omdat de anderenn eerst het spel wilden proberen, hebben ze het gedownload.

Maar nu kwamen we tot het volgende probleem, dat als een van hun had gehost kreeg ik "Unable To Join" nadat het spel voor zo'n 10-20 sec vastliep. We waren op dit moment maar met 3 mensen, twee daarvan konden gewoon moeiteloos bij elkaar (Laten we zeggen Persoon B en C, want ik kon er niet in). Waarvan B legale versie had, en C een illegale. Ik kon met mijn legale geen van beide joinen als ze gingen hosten omdat ik weer diezelfde Unable To Join melding kreeg.

Het is erg raar dat twee legale versie elkaar niet kunnen joinen via Hamachi, terwijl een illegale er wel bij kan, dus kan ik concluderen dat het aan mijn PC ligt. We besloten om AoE 2 proberen te spelen, maar ook daar kreeg ik dezelfde Unable To Join, andere spellen via hamachi werken wel moeiteloos.

Dus op de een of andere manier kan mijn pc niet echt overweg met de combinatie van Hamachi en Age Of Empires, dus begon ik te googelen, ik vond meerdere topics met hetzelfde probleem, maar geen van alle een oplossing, en ze lopen bijna allemaal dood naar 3 posts.

Ik heb het met én zonder firewall geprobeerd, hij staat geforward als poort, en ik snap gewoon niet waarom hij het niet doet, terwijl de rest allemaal wel elkaar kan joinen.
Ik heb het spel meerdere malen opnieuw geïnstalleerd, voor als het aan een verschillende Patch kon liggen.

Uiteindelijk begon ik me er echt aan te ergeren, dat mijn pc weer 's moeilijk moest doen, dus had ik besloten dezelfde versie te downloaden, maar ook daar kwam ik niet verder mee, ik bleef bij dezelfde error.



Ik hoop dat mijn probleem duidelijk is uitgelegd, en ik hoop dat ik veel reacties krijg waar ik wat aan heb :).

Ik zal morgen rond deze tijd wat meer tijd hebben en kijken naar de hopelijke reacties.


Please help me out !!
 
Die site werkt niet?

EDIT : Heel LogMeIn ligt er volgens mij uit?
 
Laatst bewerkt:
Ok de site werkt nu weer gewoon :)

Ik heb het gelezen, maar dit is niet het probleem wat er bij mij voordoet, want wij kunnen elkaar gewoon zien in het netwerk en hamachi werkt dus goed, maar ik krijg "Unable To Join" wanneer ik probeer in het spel te gaan, erg fijn dat ik een reactie krijg, maar het is jammergenoeg geen oplossing.

PS: Bij andere spellen als Age Of Empires werkt het wel (Tot nu toe dan, want het zijn nog maar 2 andere spellen geweest)
 
lijkt mij eerder een router probleem.

maar probeer is persoon B en C te pingen en zorg dat ze jou ook pingen.

dit kan op 2 manieren:

1. in het cmd(start>uitvoeren>cmd) typ je "ping hamachi adres" waar het hamachi adres het ip is wat bovenin je hamachi scherm staat.

2. in hamachi zelf kun je met rechtermuisknop op een persoon die het netwerk gejoined is klikken en dan kiezen voor pingen.

als jij iemand pingt moet je een antwoord van diegene krijgen. de persoon die jou pingt moet ook een antwoord van jou krijgen. als 1 van de 2 geen antwoord krijgt word het signaal geblokkeerd.

tip: zet al je firewalls uit.

mocht je elkaar wel kunnen pingen met succes maar nog steeds niet kunnen joinen ook zonder firewall. dan raad ik je aan een poort op je router open te zetten op portforward.com. zoek op deze site je router type en zoek vervolgens age of empires. volg dan de stappen op de site om je poort open te zetten. (dit geldt natuurlijk alleen als je wel een router hebt.) stappen zijn overgens engels talig.

suc7
 
Sorry dat ik zo laat reageer, maar ik ben erg dankbaar voor je reactie. Jammer genoeg helpt het mij nog niet verder

Ja, we kunnen allemaal elkaar pingen (We kunnen btw ook andere spellen wél spelen)
Ja, ik heb mijn poort geforward op portforward
Ja, ik heb mijn firewall uit.


Wat ik verder weet :
- Het kan niet aan verschillende versies van het spel/patch liggen
- Het kan niet aan mijn virusscan liggen
- Het kan niet aan verschillende hamachi versies liggen (of dat onze ip's te ver uit elkaar liggen)


Ik vindt het erg zonde dat ik er zelf ook nog niet ben uitgekomen, ik heb wel gezien dat er veel mensen zijn met dit probleem, met iets verschillende situaties (wel bij Age of Empires), maar jammergenoeg geen werkende oplossingen. Het is waarschijnlijk een simpele oplossing, maar ik kom er niet uit.


AUB nog hulp gezocht en bedankt voor degene die al met ideeen zijn gekomen, dit waardeer ik.
 
Je MOET dat bestand aanmaken van die site ik kreeg ook unable to join en ik zag hem ook in hamachi, kortom juist hetzelfde las bij jouw, gewoon dat bestand aanmaken en het werkt!
 
Ok, ik heb nu braaf die handleiding gevolgd, maar jammergenoeg werkt ook dat niet


Ik heb in kladblok the user.cfg aangemaakt, met de 2 benodigde lines daarin.
Hij is niet opgeslagen als .txt maar gewoon als cfg zoals het hoort

Als ik zelf een spel host, en ik druk op IP, staat daar gewoon mijn hamachi IP, het maakt geen verschil of ik de user.cfg wel of niet gebruik op dat moment.

Hun kunnen nog steeds niet mij joinen, en ik hun niet, ik ben wel dankbaar dat voor je reactie en het was slordig van mij dat ik het in eerste instantie niet had geprobeerd.


Hopelijk heeft er iemand nog een werkende oplossing, want ik vind het ERG jammer dat het nog niet gelukt is.
 
Kwam op een ander forum tegen dat het kan liggen aan de voorkeurs netwerkaart van windows.

probeer het volgende: Network Connections > Advanced > Advanced Settings > and put the Hamachi adapter at the top of the list.
 
Bedankt voor je reactie, maar ik heb zelf natuurlijk ook al heel wat af gegoogled, en dat had ik al geprobeerd voordat ik dit topic aanmaakte, het maakt geen verschil of het bovenaan staat of niet (ik heb hem vanaf nu wel bovenaan laten staan, want het kan ook geen kwaad).
 
** verkeerd gelezen
excuses
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer een uurtje dingen aan het wezen uitproberen, maar het blijft bij hetzelfde, ik snap er niks meer van :confused:
 
PC geformateerd, moet alleen er nog achterkomen of het nu wel werkt (A)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan