Age of Empires II Conquerers via Lan

• Onderwerp starter Onderwerp starter sucre
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sucre

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2007
Ik heb overal van alles gelezen, geprobeerd etc.

Ik ben nu zover gekomen dat ik het spel bij elkaar kan zien, als ik dan join, dan verschijnt op de ene pc de naam dat hij erin zit en de andere pc blijft laden, loopt als het ware gewoon vast, andersom eigenlijk hetzelfde, nu heb ik vanaf beide pc's een start proberen te maken zodat de andere moest joinen, dit mocht niet baten, dit heb ik geprobeert met windows firewall uit en eenmaal aan.

Pc I gebruikt 64 bit vista
PC iI gebruikt 32bit XP

Ik ben eigenlijk zelf ten einde raad. Ik lees weleens iets over poorten maar welke moet ik dan zowel open of dicht zetten?

Suc
Alvast bedankt

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Zover ik weet kan je niet lan met AOE 2. Dat werkt gewoon iet goed. Wel vreemd is dat AOE 1 en myth wel goed werken uit mijn ervaring

ik speelde voor ik vista had, ook XP tegen XP gewoon op lan age of empires II conquerors, met de patch.

Dan is het probleem toch vista

Dat weet ik nog niet zo zeker, Ik gebruik Windows XP Sp3 (Pro) en mijn broertjes Vista, maar toch kan ik gewoon met hun battlefield 2 spelen. Het kan ook gewoon zijn dat het spel van xp naar vista niet trekt.

Bij mij werkt ie wel op vista maar als ik probeer een lan verbinding te maken werkt het niet. Het spel werkt wel op vista maar je kan dan niet tegen elkaar. Ik weet niet of het ook zo is dat vista vs vista kan doen maar vista vs xp werkt sowieso neit

Dat is wel jammer, maar ik kreeg hem zover dat bij de een kon joinen, en naam ook daadwerkelijk staat, maar bij de andere pc staat er dan nog steeds aan het laden.

Ik heb de oplossing gevonden.

1. Maak een 2e partitie(ik heb voor 10GB gekozen)
2. Installeer hier XP op.
3. bij het opstarten kan je kiezen welk besturingssysteem.
Hij laad automatisch na x seconden Vista dus wil je AOE2 spelen online kies dan gewoon voor XP.

Bedankt voor alle reacties en mijn excuses voor de late reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan