Age of Empires LAN

Status
Niet open voor verdere reacties.

mpc007

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2008
:D
ik heb even snel een dringende vraag; hoe kan ik een LAN game spelen met Age of Empires I (heel ouderwets, maar werkt het lekkerst). ik ben niet geïnteresseerd in internetservers, daarvan weet ik best wat (COD4/BF2) maar ik ben een leek wat betreft het opzetten van een LAN thuisnetwerk. ik heb dingen gelezen over Hamachi? en het openzetten van poorten? maar kan iemand alstublieft helpen om dit snel aan de praat te krijgen? dit zijn mijn gegevens:

- 2 pc's, met elkaar verbonden door een switch waar ze allebei in zitten
- Ene pc is Vista, andere pc is XP
- allebei de versies zijn legaal

Alsjeblieft iemand met een snelle, slimme reactie ;)

(ik durf zelf niet aan de instellingen van de router te klooien, dus vandaar dat ik hier om hulp vraag. bovendien weet ik ook niet hoe ik het INGAME moet regelen, dus alle hulp is welkom)

Laatst bewerkt:
waarom reageert niemand?
is het zo moeilijk?

als jullie het nie weten, weten jullie dan miss van een forum dat zo druk is dat er achter elkaar gepost wordt?:confused:

Nou je hebt er wel haast bij, zeg.

LAN games speel je met mensen die in hetzelfde netwerk zitten. Dat kan bv. het netwerk van je werk zijn, of die in je huis.

Als je dus maar 2 pc's thuis hebt, heb je ook nog iemand anders nodig die het spel met je wilt spelen.

Hamachi servers zijn er ook ja, dat kan je gebruiken als LAN-servers, daar heb je dus het programma Hamachi voor nodig, even googlen, en dan moet je nog een IP van een netwerk hebben.

Hamachi wordt trouwens vaak gebruikt door mensen die een illegale kopie van een spel hebben, en zo toch online kunnen spelen.

Heb zelf ooit eens geprobeert Hamachi te gebruiken, en vond het totale waste of time.

Het kostte me veel moeite om een server met actieve mensen te vinden, toen ik die had, laggde alles heel erg.

Veel succes, dat ga je nodig hebben.