Waarom ik het zo lastig om in m'n modem te komen?

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal
Ik heb een nieuwe Glasvezel-Modem in gebruik genomen.
Ziggo heeft dat goed begeleid, na het in gebruik zetten van dit Modem, moest ik rustig afwachten alle Wi-Fi benamingen werden automatisch door Ziggo overgezet naar de nieuwe Wi-Fi benamingen die bij dat Glasvezel modem behoorden.
Op natuurlijk 2x TP-Link Mash Wi-Fi Extenders na, daardoor moest ik regelmatig in het Modem duiken, om die benamingen handmatig aan te passen.
Wat me echter opviel is dat het vrij lastig bleek om in het Modem zelf te komen, d.m.v. een Wachtwoord dat door Ziggo zelf is gegeven. Het modem reageerde dus vrij traag en soms helemaal niet op de invoer van het wachtwoord.
Het is vandaag wel 3x voor gekomen, dat ik zelfs het Modem opnieuw moest opstarten.
Is dát normaal? Met het opstarten van een Modem ben je toch al gauw ruim een kwartier meer bezig, voordat hij weer alle linken laat zien.
Waardoor kan dit komen? Dat slecht reageren op z'n wachtwoord ?
Met vriendelijke groet
Dukkel

Volgens mij is dat vrij normaal. Duurt bij mij ook altijd lang.

Okay, maar wat noem je vrij lang?
> 10 minuten?

Yep. Opstarten van een router/modem kost gewoon die tijd. Bij mij (Odido) duurt dat ook zo'n 10-15 minuten. Heeft overigens niks met het glasvezel kastje te maken, dat is binnen 20 seconden online. Bij de router ben ik al blij als alles binnen 5 minuten weer draait :). Maar dat haalt-ie dus nooit.

En wachtwoord intypen kan natuurlijk pas als hij volledig is opgestart, en bereikbaar is. Op dat moment moet het intypen ervan uiteraard op normale snelheid gaan.

Laatst bewerkt:
Heb je de vraag ook aan de Ziggo Klantenservice gesteld?

Kan wel een kwartier tot een uur zijn. Maar goed, neem dan een kop koffie/thee.

Ik ga eerst Ziggo maar eens raadplegen.
Ziggo heeft op afstand ook geprobeerd in het Modem te komen, en dát lukte ook niet.
De enige mogelijkheid die overblijft is het modem resetten, met een pinnetje in een klein gaatje in het modem.
Maar dan zijn alle instellingen weer vertrokken, en kan ik dus opnieuw beginnen.
TV's, 2x Mediabox Next Mini, 2x TP-Link Mesh WiFi Extenders en de video deurbel moeten dan allemaal weer opnieuw ingesteld worden
Morgen, dan maar aan beginnen.

Laatst bewerkt:
Als het op afstand ook niet lukt dan is er mogelijk iets mis met het modem.

Verder is het heel normaal dat het wel even duurt voordat een modem volledig is opgestart. En dan is het ook nog eens zo dat men bij providers de allergoedkoopste modems uitzoekt, met dus heel weining performance. Dat helpt niet bij het snel opstarten. In de regel geen probleem omdat je onder normale omstandigheden je modem niet vaak moet herstarten.

En is trouwens heel vreemd dat als je je modem factory reset en je wifi weer dezelfde naam en wachtwoord meegeeft dat je dan je devices ook opnieuw moet instellen. Gebeurde bij mijn weten enkel bij sommige oude IOS versies.

Morgen ga ik het avonturen.
Uiteraard begin ik morgen na de fabrieksgegevens opnieuw teruggekregen te hebben, met de std. Wi-Fi naam en std. Wachtwoord in te stellen, anders kom je er, op zeker niet in.

Verder is het heel normaal dat het wel even duurt voordat een modem volledig is opgestart. En dan is het ook nog eens zo dat men bij providers de allergoedkoopste modems uitzoekt, met dus heel weining performance. Dat helpt niet bij het snel opstarten. In de regel geen probleem omdat je onder normale omstandigheden je modem niet vaak moet herstarten.
Dat is wat TS niet wil horen. Het moet zo gaan als hij wil!
Voeding vervangen?
Tip:
IPConfig/all

Precies !!
Alles is nu 1 dag oud dus de 30ste door Ziggo geleverd.

IPConfig/all in uitvoeren? Lukt niet

Laatst bewerkt:
Moet in ieder geval spatie tussen: ipconfig /all

Terug
Bovenaan Onderaan