Pingwing
Gebruiker
- Lid geworden
- 4 okt 2000
Op een pc met Win XP probeer ik het spel Age of Mythology te installeren, zodat het gespeeld kan worden op een account met beperkte rechten. Deze pc heeft meerdere accounts: naast het ingebouwde Administrator account (gebruikt door systeembeheer) is er een account als computerbeheerder (gebruikt door de groepsleiding) en een paar accounts met beperkte rechten (gebruikt door de kinderen).
Installeren vanaf het beheerdersaccount werkt prima en spelen lukt ook.
Spelen op een account met beperkte rechten gaat echter niet. Ik heb het betreffende (beperkte) account toen omgezet naar 'beheerder' en het nog eens geprobeerd. Ondanks het feit dat dit account in Cinfiguratiescherm-->Systeembeheer e.d. in de groep 'Administrators' staat, komt er toch een melding dat er 'Administrator rechten' nodig zijn om het spel te kunnen installeren en/of spelen. Dus: we hebben een 'beheerder' maar zonder de bijbehorende rechten.
Iemand enig idee wat ik kan doen om te zorgen dat dit spel toch gespeeld kan worden zonder dat ik de kinderen gebruik hoef te laten maken van mijn beheerdersaccount?
Want dat laatste is op zijn zachtst gezegd niet de bedoeling
Installeren vanaf het beheerdersaccount werkt prima en spelen lukt ook.
Spelen op een account met beperkte rechten gaat echter niet. Ik heb het betreffende (beperkte) account toen omgezet naar 'beheerder' en het nog eens geprobeerd. Ondanks het feit dat dit account in Cinfiguratiescherm-->Systeembeheer e.d. in de groep 'Administrators' staat, komt er toch een melding dat er 'Administrator rechten' nodig zijn om het spel te kunnen installeren en/of spelen. Dus: we hebben een 'beheerder' maar zonder de bijbehorende rechten.
Iemand enig idee wat ik kan doen om te zorgen dat dit spel toch gespeeld kan worden zonder dat ik de kinderen gebruik hoef te laten maken van mijn beheerdersaccount?
Want dat laatste is op zijn zachtst gezegd niet de bedoeling