agenda in access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lindsay84

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2006
Hallo iedereen,

allereerst de beste wensen voor 2007 en dat alles wat je je wensen kan, mag uitkomen!

Nu het volgende: ik ben allerlei dingen aan het uitproberen in access en nu stoot ik op een probleempje dat ik niet opgelost krijg... Ik zou graag via een knop rechtstreeks in de agenda van outlook terechtkomen... Ik ben al zo ver dat ik via een knop het programma outlook kan starten. Is er echter ook een mogelijkheid om rechtstreeks in de agenda te arriveren?

Alvast bedankt voor de hulp!

Lindsay

ja zeker als je de automation van outlook gebruikt kun je zelfs dingen laten toevoegen zonder dat outlook zichtbaar word geopent.

En hoe doe je dat dan? Ik ben eigenlijk een volslagen leek op dit vlak... :o

je kunt via vba ik hoop dat je dit kent een automation gebruiken dit is een soort tooltje om dingen te kunnen doen in outlook vanuit een ander programma je kunt het best vergelijken denk ik met een soort onzichtbare gebruiker.

Als je een beetje met google speelt zul je zien dat er redelijk wat over te vinden is maar je zult enigzins verstand van vba moeten hebben wil dit je lukken.

Volgens mij als je zoekt op dit forum kun je al snel een voorbeeldje zien hoe je via die automation een email verstuurt

Tja, dat is nu juist het probleem, daar zal ik nog niet genoeg van kennen...

Voorlopig kan ik nog wel verder met m'n opdrachtknopje waardoor ik rechtstreeks in outlook terecht kom. Zal eerst nog wel eens wat boeken gaan halen in de bib ivm vba... Lukt het me dan nog niet, dan zal ik hier nog wel eens roepen :)
Dat van de e-mail versturen had ik idd al eens gevonden, zal daar ook eens mee beginnen puzzelen...

In ieder geval bedankt voor de hulp, nu weet ik al dat het kan :thumb:

Groetjes Lindsay

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan