• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Agenda... lijst en overzicht vanuit 1 tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkdrent

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2006
Graag zou ik het volgende willen;

Van mijn werk krijg ik 1x keer per week een excelsheet met hierin mijn agenda afspraken die zijn gemaakt door het hoofdkantoor (zie tabblad "Afspraken").

Nu heb ik zelf het tabblad "Overzicht agenda" aangemaakt, graag zou ik automatisch mijn afspraken (tabblad "Afspraken") terug willen zien in het tabblad "Overzicht agenda".

Op het tabblad "Overzicht agenda" staan onder de datum 2 kolommen, de eerste kolom is voor Naam/Inst (brede kolom) en de 2e kolom is voor TijdAfs (smalle kolom).

Is er een manier (code) die dit automatisch mogelijk maakt want op de deze manier hoef ik het niet op 2 plaatsen (invulblad en overzicht agenda) aan te passen wanneer een afspraak wordt verplaatst.

Ik weet dat deze functie ook terug te vinden is in Outlook of in andere agenda/kalender programma's maar ik heb voorkeur voor Excel.

Wil iemand mij helpen om bovenstaande te bewerkstelligen....

Mvg, Dirk

ps in de bijlage heb ik het bestandje geplaatst waarin beide tabbladen staan.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hier een voorbeeldje met extra kolommen
Tevens zijn de foutmeldingen nog niet afgevangen.
Maar het gaat even om het idee.

Bijlagen

Willem dit is een begin... is het ook mogelijk dat het tijdstip van de afspraak in het overzicht komt te staan...

Code:
VLOOKUP(1&TEXT(B$3;"dd-mm-jj");Afspraken!$B$2:$E$5;[COLOR="Red"][B]3[/B][/COLOR];0)
Verander de 3 in een 4

Ik denk dat ik wat over het hoofd zie want het werkt bij mij niet... Is het mogelijk dat ik nog wat moet gaan aanpassen in het document?

want het werkt bij mij niet
Dit is wel een beetje vaag. :(
Wat werkt niet?
Welk antwoord krijg je en wat verwacht je?
Welke fout melding krijg je?

Code:
=VLOOKUP([B][COLOR="Red"]1[/COLOR][/B]&TEXT(B$3;"dd-mm-jj");Afspraken!$B$2:$E$5;4;0)
=VLOOKUP([COLOR="Red"][B]2[/B][/COLOR]&TEXT(B$3;"dd-mm-jj");Afspraken!$B$2:$E$5;4;0)
=VLOOKUP([COLOR="Red"][B]3[/B][/COLOR]&TEXT(B$3;"dd-mm-jj");Afspraken!$B$2:$E$5;4;0)
Heb je ook aan het eerste getalletje gedacht?
Of heb je de nederlandse versie?

VLOOKUP wordt VERT.ZOEKEN
TEXT wordt TEKST

Nogmaals:
Wat werkt niet?
Welk antwoord krijg je en wat verwacht je?
Welke fout melding krijg je?

een voorbeeldje met wat er niet goed gaat.

Moet ik de waarden in kolom A en B zelf toevoegen? Of is dit een stukje code die ik naar beneden kan doorvoeren?

Ik heb kolom A5 doorgevoerd tot A29 en kolom B5 tot B29.
In regel 6 heb ik een nieuwe afspraak ingevoerd 4-01-2010 (C6) Jan (D6) 12:00 (E6).

Wat opvalt is dat deze afspraak niet terug komt in het tabblad "overzicht agenda" kennelijk doe ik wat fout maar heb wel de indruk dat ik in de buurt zit?

Zie bijlage voor bestand...

Bijlagen

Je moet het zoekbereik ook aanpassen.

Ik heb het zoekbereik een naam gegeven zodat als dit bereik veranderd dat je dit maar op een plaats hoeft te doen en niet alle formules hoeft aan te passen.
(Dit kan ook wel weer automatisch, maar dat is ook weer en ingewikkelde formule waar je nog niet aan toe bent denk ik)

Kolom A in tabblad 'overzicht agenda' heb ik nog even getalletjes gezet om de formule makkelijker te kunnen kopieeren.
je kunt nu bijna alles doorkopieren.

Alleen de eerste afspraak van de maandag moet je steeds aanpassen (even naar juiste datum laten verwijzen.)

Bijlagen

Het gaat nog niet goed... heb de getalletjes door verwerkt in Overzicht agenda en heb op het eerste tabblad een aantal afspraken toegevoegd maar deze worden niet zichtbaar?

Je schrijft niet waar het niet goed gaat.
Bijgaand tabblad tm feb aangepast.

Bijlagen

De beschrijving 22 februari staat bij 22 februari en niet de afspraak... Eerlijk gezegd begrijp ik er niet veel van de formules etc dus ben afhankelijk van jullie en kan wel een en ander doorvoeren maar dit gaat mij boven mijn pet.

Mogelijk dat iemand mij op weg kan helpen... heb wel enige basis maar niet zoals in dit voorbeeld.

De beschrijving 22 februari staat bij 22 februari en niet de afspraak...
Sorry hiervoor.
Dit was een controle voor mij of om te kijken of alles op de juiste plaats terecht komt.
Had het niet meer terug gezet.(had kolom G weer terug moeten zetten.)
Verander kolom D in tabblad 'afspraken' weer in de afspraak.

Heb kolom D aangepast en hij staat nu in de bijlage als juist weer gegeven. Heb gekeken op de aanbevolen site en 1 en ander is mij iets duidelijker geworden.

Het document is bijgewerkt t/m februari in tabblad agenda. Mijn vraag nu is hoe kan ik op een zo snel mogelijke manier de maanden mrt t/m dec de code doorvoeren. Want het is onbegonnen werk als ik dit per cel moet gaan doen maar als het niet anders is dan zal ik dit zeker doen....

Bijlagen

Code:
=1+INT((B3-DATE(YEAR(B3+4-WEEKDAY(B3+6));1;5)+WEEKDAY(DATE(YEAR(B3+4-WEEKDAY(B3+6));1;3)))/7)

Zet dit allereerst in cel A3 dan heb je de juiste weeknummering.
kopieer daarna A3 dan naar A14

De formules in cellen B4 tm K10 aanpassen, daarna alles door kopiëren.
Code:
=IF(ISERROR(VLOOKUP($A4&TEXT(B[COLOR="Red"][B]$[/B][/COLOR]3;"dd-mm-jj");afspraak;3;0));"";VLOOKUP($A4&TEXT(B[COLOR="Red"][B]$[/B][/COLOR]3;"dd-mm-jj");afspraak;3;0))
Verwijder deze $ -tekens in de eerste week (cellen B4 tm K10)
B3 verwijst nl naar de datum

Dit gaat heel snel.

Selecteer B4:K10
Daarna zoek op
$3;"

vervang door:
3;"

Je hebt dan week 53 aangepast
selecteer B4:K10
en plak dit in B15:K24
je hebt week 1 nu aangepast.

Selecteer week 1 (A14:M24)
en kopieer dit dan naar beneden zo ver je wilt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan