• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Agenda... lijst en overzicht vanuit 1 tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de NL versie... heb de eerste regel aangepast naar

=INTEGER((B3-DATUM(JAAR(B3-WEEKDAG(B3-1)+4);1;3)+WEEKDAG(DATUM(JAAR(B3-WEEKDAG(B3-1)+4);1;3))+5)/7)

Hier staat alleen niet de 1 voor integer....

.

Laatst bewerkt:
Ik heb gedaan wat u heeft aangegeven en heb de formules veranderd en heb het door gekopieerd en het $ teken is eruit.

Echter wanneer ik nu bij het tabblad "afspraken" vanaf rij 132 voor zowel de kolom A als B (zie gele gedeelte) dan komt mijn afspraak die ik heb toegevoegd op regel 133 niet in het tabblad "overzicht agenda". Hier heb ik denk ik wat fout gedaan... heb het bestand in de bijlage geplaatst... heb wel het idee dat ik er nu dicht bij zit?

Het bestandje heb ik gecomprimeerd naar .rar omdat hij anders te groot zou zijn namelijk 108 kb.

Bijlagen

Code:
=IF(ISERROR(VLOOKUP($A4&TEXT(B3;"dd-mm-jj");[COLOR="Red"][B]afspraak[/B][/COLOR];3;0));"";VLOOKUP($A4&TEXT(B3;"dd-mm-jj");afspraak;3;0))

'Afspraak' is de naam van het bereik waar je de afspraken moet zoeken deze staat op '=Afspraken!$B$1:$E$131'

Verander dit bereik via CTRL F3

Moet ik de naam van het tabblad dan veranderen van Afspraken in afspraken? Want krijg de indruk dat ik met CTRL-F3 hetzelfde bereik klopt dit?

verander (via ctrl F3)
Code:
'=Afspraken!$B$1:$E$131'
in:
Code:
'=Afspraken!$B$1:$E$400'

Dus je moet niets doen met de naam van het tabblad!!!
Verander alleen het getal 131 in 400

Werkt perfect... echter heb ik nog 2 opmerkingen...

1) Hoe kan ik ervoor zorgen dat in tabblad "overzicht agenda" de tijden van laag naar hoog lopen dus eerst 09:00 i.p.v. 16:00 zie het voorbeeld bij 1 maart 2010 (gedeelte dat ik oranje geacceerd heb)
Ik heb zelf al geprobeerd met data - sorteren en wilde dan van hieruit de opmaak door voeren naar de rest maar dit werkt niet.

2) In het "overzicht agenda" datum 28-12-2010 t/m 31-12-2010 (gedeelte dat ik geel heb geacceerd) zit een fout want hier staan afspraken gepland die niet voorkomen in 2010 maar wel in 2009 dus hij pakt de afspraken van 2009 en die worden geplaatst in 2010.

Zie bijlage

Bijlagen

1.
Het eenvoudigst is toch het tabblad 'Afspraken' te sorteren op datum en tijd.
Zet deze macro achter een knop en het is een fluitje van een cent.
Code:
Sub sorteer()
    Columns("C:E").Sort Key1:=Range("C2"), Order1:=xlAscending, Key2:=Range("E2") _
        , Order2:=xlAscending, Header:=xlGuess, DataOption2 _
        :=xlSortNormal
End Sub
2.Bij mij staat in het gele gedeelte geen afspraken zoals het ook hoort?
En als ik een afspraak toevoeg op die datum gaat het ook goed>

TOP! Helemaal super dat met het sorteren op tabblad "afspraken" had ik zelf ook nog wel kunnen bedenken ;) maar toe maar....

De afspraken in het gele gedeelte staan er bij mij wel dat is echter bijzonder maar dit is een test versie als ik daadwerkelijk mijn afspraken toevoeg gaat dit toch per jaar en niet per jaren.

In elk geval ben ik blij met de scheet zoals die nu is... een allen bedankt hiervoor en ik zal deze topic sluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan