agenda synchroniseren op 3 verschillende apparaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

denetoet

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2009
Berichten
227
Beste helpers!

Ik wil graag een agenda bijhouden op mijn Mac, mijn Samsung (met Android) en de Iphone van mijn vrouw. En synchroniseren dus. Ik raak nogal de weg kwijt in alles wat ik daarover op internet tegenkom.

Punt een is de privacy. Niemand hoeft op éen van de apparaten te weten komen wanneer ik thuis ben of niet om een voorbeeld te noemen; sommigen zouden op het idee komen om z’n slag te slaan.
Ik begrijp, dat ik moet kiezen voor een cloud-situatie, dus iCloud of Google Drive. Tot nog toe heb ik dat niet (bewust) gebruikt.

a) Mijn vraag: Hoe bescherm ik dan de toegang tot de cloud? Of moet ik de agenda’s apart van een wachtwoord etc. voorzien?

Ik neig ertoe om Google Agenda (en dan ook Google Drive?) te gaan gebruiken (ik heb een Google account op de Mac). Dat lijkt mij een flexibele oplossing.

b) Mijn vraag: Is dat een goede keus? Of zijn er bezwaren en betere keuzes?

c) Mijn vraag Hoe stel ik dan het synchroniseren in? Als dat omslachtig is kunnen jullie mij dan eventueel leesvoer aanraden?

Met vriendelijk hulpgeroep, Dirk
 
Zo lastig is het niet.
Google agenda onder hetzelfde account op alle apparaten en klaar ben je.

En tja, privacy ! Er zal vast iemand bij Google zitten die jou agenda kan zien maar daar maak ik me niet druk over. Verder is hij alleen te zien met wie jij hem eventueel deelt.
 
Je kunt je agenda ook onder dropbox zetten en dat synchroniseert de boel dan voor je.
Voordeel, je hoeft geen andere agenda te nemen.
Anders is de oplossing van Terrarabo te overwegen.
 
Agenda syncen met Dropbox is nieuw voor mij.
Ik ga eens kijken.
 
Ik synchroniseer de instellingen en adresboeken van thunderbird en keepass database er zelfs mee.
Je krijgt wel foutmeldingen tussen de files maar die moet je dan zo nu en dan wissen als je dropbox te vol raakt.
bv:
Inbox (Exemplaar met conflict van F550ZE 2016-06-18).msf
global-messages-db (deleted b291fa58259bf04482f97708a8e91b16).sqlite-journal

Aan de werking doet het niets af
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan