Agenda uitnodiging vanuit Outlook 2010 verschuift 2 uur in Google Agenda

Status
Niet open voor verdere reacties.

paul76

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2015
Ik heb het volgende probleem, ik vind het nogal vreemd dat ik dit niet goed werkend krijg:
Wanneer ik een agenda uitnodiging verstuur vanuit Outlook 2010 naar (mijn eigen) Google Agenda komt de afspraak in beide agenda's te staan, echter niet op dezelfde tijd. In Google komt deze 2 uur later te staan. Het vreemde is: wanneer ik een uitnodiging verstuur vanuit Google Agenda (vanuit het web-agenda op de pc) naar mijn Outlook agenda dan komt de afspraken wél op dezelfde tijd. Ik wil echter graag dat dit andersom ook goed werkt. Wanneer ik de uitodiging in Google lees (emailtje) dan staat deze wel op de juiste tijd conform de Outlook uitnodiging, met de tijdzone aanduiding CEST.

Dit lijkt een probleem met de ingestelde tijdzones, echter overal waar ik deze controleer (Outlook, Windows, Google Agenda, mobiele telefoon) staat de tijdzone goed ingesteld (op Amsterdam). Er is wel verschil tussen de manier waarop de tijdzone wordt genoteerd (GMT +2 danwel UTC +1), vermoedelijk i.v.m. zomertijd.

Verder kan ik in de opties niets vinden wat m.i. dit probleem kan veroorzaken. Wie heeft de oplossing?

Hallo manamana,
Mooi dat je mij wilt helpen! Maar volgens mij is de link die je stuurt niet van toepassing want ik gebruik geen Google Apps Sync. Ik bekijk de Outlook agenda vanuit Outlook, en de Google agenda web-based vanuit Gmail. Ik haal dus niet de Google Agenda naar mijn Outlook toe waar (zoals ik het lees) Google Apps Sync voor is bedoeld.

Het land en de tijdzone binnen Google Agenda (Gmail) staan in elk geval goed ingesteld: Nederland en GMT+2 (Amsterdam). Verder kan ik niet veel met de info in die link.

Dit helpt me ook niet verder helaas. Het betreffende vinkje staat bij mij al aan.

Inderdaad een gedoe. Ik snap er nog steeds weinig van. Met dit artikel kom ik ook niet verder. Een tweede tijdzone is niet van toepassing want die heb ik uitstaan.

Het vreemde vind ik ook dat een uitnodiging van Outlook naar Google mis gaat terwijl het andersom wél goed gaat. Als het aan de tijdzones zou liggen, zou je verwachten dat het twee kanten op dezelfde afwijking geeft.

Helaas ook niet de oplossing. Dit artikel gaat over het omzetten van een outlook agenda naar google. Mijn vraag gaat over het versturen van een uitnodiging.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan