Agenda uitschakelen in outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

buzzie

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2006
Sinds kort heb ik een exchange server. Op deze server haal ik geen mail op, ik gebruik hem alleen om een agenda te delen. Als ik outlook echter opstart, krijg ik altijd twee agendá te zien bij mijn agenda's. Ik wil mijn standaard agenda verwijderen, maar krijg dit met geen mogelijkheid gedaan.

Weet iemand hoe dit moet?

Alvast bedankt!

Buzzie!

Rechtsklik erop, en kies Agenda verwijderen

Laat ons weten of dit je geholpen heeft.

Tijs.

Nee, dat werkt helaas niet. Ik ben niet gemachtigds om te verwijderen. Als ik dan mijn gebruikersnaam toevoeg aan de machtigingen, kan ik geen rechten instellen, die button is niet aan te klikken....

Dan lijkt het me een kwestie van de systeembeheerder contacteren.

Achterhaal bij hem/haar waarom je jezelf dat recht op verwijdering niet mag toekennen of, algemener, wat de achterliggende gedachte is dat je geen Agenda's (en wellicht andere dingen ook niet) uit je Outlook mag verwijderen.

Tijs.

de systeembeheerder ben ik zelf :confused: :confused:

Ik heb nooit wat in hoeven stellen voor dit....

Geen idee wat ik hieraan moet doen....

Bedankt in ieder geval!

Hij geeft aan dat de map agenda een speciale map is en niet kan worden verwijderd...

Zijn er misschien tweak mogelijkheden dat ik hem kan laten verdwijnen?

Stuur eens een duidelijke schermafdruk van je mappenstructuur van je Outlook mappen, waaronder dus Verzonden Items, Agenda, Contacpersonen etc. vallen.

Tijs.

Bij deze...

Agenda » exchange
Mail » lokaal

Bijlagen

• agenda1.jpg
    agenda1.jpg
    51,7 KB · Weergaven: 377
  • agenda2.jpg
    agenda2.jpg
    24,6 KB · Weergaven: 260
Laatst bewerkt:
Ik heb het al in de gaten: Je hebt een extra .PST bestand erbij geopend staan (=archiefbestand), namelijk Postvak - Bas.

In een .pst zit altijd een Agenda item. Daarbij kun je een .PST niet de standaard Agenda weggooien, alleen Agenda's die je zélf toevoegt.

Je gebruikt nu 2 .PST bestanden, nl. eentje die je Persoonlijke mappen als titel gegeven hebt en eentje die Postvak - Bas heet.

Dus je hebt ook (1+1=) 2 agenda's die je NIET verwijderen kunt...

Je verhaal was dus onvolledig, je had, onder anderen, moeten vermelden dat je een extra archief/.pst bestand erbij geopend hebt staan in Outlook...

Tijs.

Laatst bewerkt:
.pst agenda syncen

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem als hierboven beschreven.
Nadat Outlook de fabrieksintellingen herstelde, kon ik alleen via het importeren van een .pst bestand mijn email, contatcpersonen en agenda weer terugkrijgen.

Deze staan nu echter in een 2e agenda en contactpersonen-lijst.
Omdat de standaard contactpersonenlijst en agenda leeg zijn, synct mijn iphone lege bestanden...

Misschien kunt u me uitleggen hoe ik de bestanden:
- of in de 1e agenda krijg
- of hoe ik de 1e agenda weggooi, zodat ik kan syncen.

(de rechtermuisknop-optie werkt niet voor verwijderen...)

Bij voorbaat dank,
Groet,
Sanne

@Sann12: Je zou items gewoon van de ene geopende itemlijst (agenda, contactpersonen, email) moeten kunnen slepen naar 'juiste' map met agendaitems, contactpersonen of e-mail. Evt. houd je erbij de Ctrl-toets vast tijdens het slepen, zodat er wordt gekopieerd ipv. verplaatst.

Anders een nieuwe vraag maken in de Outlook-sectie van dit forum waarin je een schermafdruk laat zien hoe nu je Outlook eruit ziet (evt. privé zaken zwart maken, maar mapnamen moeten duidelijk in beeld zijn) en waar je ook vermeld welke versie Outlook je gebruikt (2000, 2002/XP, 2003, 2007, 2010).

Succes,

Tijs.

@ Sann12,
welkom op Helpmij.nl:)

Je plaatst nu een vraag in iemand zijn/haar topic, het meeliften in iemand zijn/haar topic is niet toegestaan. Daarbij is de topic van 2006, dus lang niet actueel meer. Graag in de sectie die dnties aangeeft een eigen topic aanmaken.

Deze sluit ik.
slotje.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan