• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Agendaproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wmr

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2012
Berichten
44
Hallo allemaal,

Ik vind het makkelijk om mijn agenda ff snel te checken met Excel.
Ik voer dan een of meer datums, plus een start- en eindtijd. Als er dan al afspraken staan, wordt de datum roze. Dat doe ik met voorwaardelijke opmaak.

Maar dat hoeft geen probleem te zijn. Ik heb pas echt een probleem als de start- of eindtijd gelijk zijn. Die zouden dan roze moeten worden.

In bijgevoegd Excelsheet heb ik een voorbeeld uitgewerkt van de verschillende situaties.

Wie heeft weleens zoiets uitgevogeld?

groet
Willem
 

Bijlagen

  • Agenda problemen.xlsx
    15,4 KB · Weergaven: 47
Waar je naar moet kijken is of de begintijd van de afspraak ten minste een half uur later is dan de eindtijd van de voorgaande afspraak. Daarmee vang je alles af en heb je bovendien geen hulpkolommen meer nodig.
 

Bijlagen

  • Agendaproblemen.xlsx
    13,9 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:
Bedankt Timshel,

Je hebt me goed op weggeholpen. Ik ben flink aan 't puzzelen geweest.

Ik heb het bestand nu aangepast en meer regels opgenomen.

Ik heb (op dit moment) nog 2 problemen en dat is in regel 9. Als dat zo blijft is het niet zo erg.

Wel lastig, vind ik, dat met voorwaardelijke opmaak de tabel gesorteerd moet zijn.
In de praktijk maak ik vandaag een afspraak voor in oktober en misschien over 2 weken ook weer. Dan wil ik direct zien of er een conflict is, zonder eerst te moeten sorteren. Zie regel 18 en 19.

Is daar iets aan te doen?

groet
Willem
 

Bijlagen

  • Agendaproblemen oplossing (4).xlsx
    11,8 KB · Weergaven: 22
Agenda problemen

Bedankt Sylvester, die heb regel had ik nog niet.

groet
Willem
 
Wie is Sylvester? En waarom wil je dit in excel prutsen? Agenda en andere daaraan gerelateerde zaken kan je, volgens mij, beter via Outlook doen.
 
Om een vergelijking te kunnen maken met de voorgaande afspraak in een ongesorteerde tabel moet de tabel op enigerlei wijze gesorteerd worden.
Als de gebruiker het niet zelf doet kan dat ook wel programmatisch, eventueel zelfs op de achtergrond, maar dat wordt nogal complex.
Dan is zelfs een ouderwetsche papieren agenda nog beter dan Excel.
 
vooruit ziende blik :D: zie kolom F
 

Bijlagen

  • Agendaproblemen oplossing met vba formuletje.xlsm
    19,1 KB · Weergaven: 30
Met deze grafische oplossing is ook snel te zien of je een 'dubbele booking' hebt
 

Bijlagen

  • Agendaproblemen met grafische oplossing.xlsm
    56,9 KB · Weergaven: 30
@Sylvester. Dat is ook weer een leuke aanvulling. Ik kan die op een of andere manier wel gebruiken.

@PopiPipo. Dat is ook een leuke oplossing. Die heb ik echter niet nodig. Het gaat mij er alleen maar om dat ik even snel kan checken of ik ruimte heb ik mijn agenda.
Als ik ruimte heb, zet ik de afspraak in Outlook. Dit werkt sneller dan zoeken in Outlook.

Ik doe het al jaren zo, maar liep tegen wat beperkingen aan met situaties van overlap.

groet
Willem
 
Willem, ik ben vergeten te vermelden dat je op 1 regel ook meerdere dagen kunt plannen bvb:
van 15-6-2016 8:00 tot 17-7-2016 8:50
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan