AGP 4x probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter OePs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

OePs

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2003
Hey mensen!...

Ik heb een probleem met de AGP 4x modus...
Ik heb onlangs een nieuwe video kaart aangeschaft namelijk een "G-Force FX 5600". Nu wilde ik na de installatie hiervan graag gebruik maken van de AGP 4x modus omdat m'n moederbord dit maximaal ondersteund. (Mobo is een Chaintech "6AJA4 S370 ATX" met een VIA chipset "ApolloPro133A"...) De VGA kaart kan zelfs tot 8 x AGP maar na de 4x AGP modus te hebben enabled in de BIOS, blijft de kaart draaien op AGP 2x...

Ik heb alles na mijn idee uitgezocht w.b.t. de oorzaak hiervan. Op de site van VIA (de chipet fabrikant van m'n mobo) kwam ik het volgende tegen...

Category:
AGP, display & 3D problems

Question:
My VIA chipset and my GeForce video card support 4X AGP. I have 4X AGP set in BIOS but will only run at 2X AGP. Help!

Answer:

2 things may cause this.

1)If you are using an ApolloPro133A chipset the BIOS may be providing the wrong chipset information to the operating system and identifying it as an ApolloPro133. Nvidia drivers automatically set 4X AGP to off. This registry patch will correct this.

2) If you have used a tweaking program for your GeForce card it may have set your VIA chipset 4X AGP to off in the registry. Download and run this patch to correct it.

Na de boven genoemde patch te hebben geinstalleerd, noppes, nog steeds het zelfde...

Ik ben nu een beetje radeloos, want op de manier haal ik never een beetje fatsoenlijk rendament uit m'n kaart! :-(

Check de bijlage, daar zie je de beeldscherm eigenscappen...

Mensen, ik hoop dat iemand een antwoord voor me heeft, ik weet 't niet meer....

Greetzzz Sander!...

Bijlagen

• agp bustype 2x.jpg
    agp bustype 2x.jpg
    59,6 KB · Weergaven: 43
Nieuwste VIA 4in1 -driver voor je VIA-chipset al geinstalleerd?

Staat de AGP-snelheid in het BIOS wel op 4x?

Geplaatst door Muurhond
Nieuwste VIA 4in1 -driver voor je VIA-chipset al geinstalleerd?

Staat de AGP-snelheid in het BIOS wel op 4x?

Jep, heb ik beide gedaan, alleen is 't probleem nog steeds niet verholpen.... :-(

ik heb ook het zelfde probleem gehad met mijn ati radeon 9700 pro bij mij draait hij ook op 4xapg.
als je het programma riva-tunner download kan je de apg snelheid veranderen.

brits

Het is na 4 avonden zwoegen verholpen door m'n vriendin die 0, 01 % verstand heeft van computers... terwijl ik in m'n bios zat te neuzen en haar het probleem liet zien zei ze..."waar is dat AGP Fast Write" dan voor... Deze ook enabled en VOILA!... Beeldscherm eigenschappen vertoonde "4x AGP" ...

Dusssss, het is opgelost! Groetjesssss...

Sander ;-)

Bijlagen

• agp bustype 4x.jpg
    agp bustype 4x.jpg
    59,4 KB · Weergaven: 35
Geplaatst door OePs
Het is na 4 avonden zwoegen verholpen door m'n vriendin die 0, 01 % verstand heeft van computers... terwijl ik in m'n bios zat te neuzen en haar het probleem liet zien zei ze..."waar is dat AGP Fast Write" dan voor... Deze ook enabled en VOILA!... Beeldscherm eigenschappen vertoonde "4x AGP" ...

Dusssss, het is opgelost! Groetjesssss...

Sander ;-)

Juist, maar dan moest je niet zeggen dat je dat al gedaan had. (in me vorige reactie vroeg ik daar ook om)

Geplaatst door Muurhond

Juist, maar dan moest je niet zeggen dat je dat al gedaan had. (in me vorige reactie vroeg ik daar ook om)
ff lezen:

OePs heeft het over Fastwrite en jij over de 4X instelling zelf... ;)

Geplaatst door meelman

ff lezen:

OePs heeft het over Fastwrite en jij over de 4X instelling zelf... ;)

Jips... klopt. Maar maakt niet uit, 't werkt weer!

FastWrite's is de DMA van de videokaart, dus heeft niks met de agp mode te maken.
Maar mijn 4x kaart bleek in pci-mode te draaien :(
Fast-Write en agp 4x stond enabled bij mij.........
Dus ff gegoogle'd, en een (her?) installatie van de moederboard agp-drivers bracht bij mij het gewenste resultaat.

Groetjes,
Martin.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan