agp bus is uitgeschakelt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

weinberg7

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2005
Hoi all,
met sisoft sandra krijg ik de volgende tip.

Warning W2513 - The AGP bus is disabled.
Fix: If you have an AGP mainboard, you should get a AGP video adapter to take advantage of it. An AGP adapter would greatly improve 3D performance. However, it should still have at least 8-16MB of local memory.
Tip T2525 - Current AGP data rate not optimal, i.e. less than chipset’s maximum AGP data rate. E.g. current AGP data rate is 1x while the chipset and the AGP card both support 2x. You should get better performance with a higher data rate but this depends on the application.
Fix: First, use the PCI & AGP Information module to confirm that the AGP card also supports the maximum chipset data rate. If it does not, don’t worry about it. For non-Intel chipsets, make sure you install the latest version of their AGP mini-drivers. You should update the video card drivers as well. Some non-Intel chipsets can only work in 1x mode with some video cards.

Ik heb een AOpen MK77M-8XN mobo.Cpu=AMD Athlon XP, 2000 MHz (15 x 133) 2400+
Heb geen externe videokaart erin zitten.

Ik hoor het wel.

gr..

Je geeft het al aan, je hebt geen "externe" videokaart. Ik begrijp hieruit, dat je een onboard videokaart van het moederbord zelf gebruikt. Zo maak je dus geen gebruik van de AGP slot.

Dat dacht ik al.
Als ik nou een videokaart wil kopen (wat ik zeker nogeens doe) wat kan ik dan het beste nemen?
AGP of PCI?
Er zitten 3 pci sloten in dus het moederbord ondersteunt dus wel pci video kaarten of....

Ik hoor het wel. dank zover.

gr..

AGP.

PCI is langzamer. De opvolger van AGP heet echter PCI-E. (PCI-Express voluit)

Dit hebben alleen pc's met een recent moederbord.

Waar wil je de nieuwe videokaart voor gaan gebruiken en wat is je budget?

Waar ik 'm voor wil gebruiken?
Nou eigelijk voor vanalles wat. Ik doe films converteren en foto's bewerken.
Mijn moederbord is een AOpen MK77M-8XN met een 320 watt voeding dus wat voor videokaart kan ik dan het beste nemen?
Hoeft geen zware te zijn omdat ik toch niet speciaal aan gaming doe. Het is voor mij het belangrijkste dat mijn voeding het aan kan. Verders heb ik niks speciaal in mijn pc die de voeding zwaar belast.(2 x hardeschijven + usb modem)

Budget?
Ik koop 'm toch 2-de hands.(+- 75€)

Bedankt alvast!

gr..

Ik ben niet zo thuis in 2e hands prijzen eerlijk gezegd.

Als je wat hebt gezien en je wilt weten of het wat is, post dat dan gewoon hier. Is geen probleem.

Bijv. een ATI Radeon 9800 Pro is opzich nog een leuke kaart waar je nog steeds ook prima mee kan gamen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan