AGP cature grote in BIOS??

Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Berichten
5.040
Ìk weet een hoop!!! huuhhhuuu maar wat houd dit eigenlijk in, agp capture size in de bios, is de waarde die ik daar instel een volledige vrije waarde dan toegewezen aan de agp video kaart???

grtjs jjw
 
De 'AGP Aperture size' is een soort overloop in het normale geheugen voor het videogeheugen. Een grootte 64 of 128 is meestal voldoende. Het wordt alleen gebruikt als je videokaart meer nodig heeft en het is een maximum (het houdt dus niet in dat ook gebruikt wordt).
 
Maar

Maar het wordt dus gereserveerd voor de agp kaart maar betekent dat dan ook dat ik het met normaal werken niet mag aanspreken omdat het gereserveerd is.

grtjs jjw
 
ja ja

Ja maar bij mij staat alleen maar agp catpure size.
Meer niet, het komt op hetzelfde neer.

Ik wil alleen weten of dit dan gereserveerd wordt voor de agp kaart en of windows het dan ook niet meer mag aanspreken.

grtjs jjw
 
Nee dus, wordt niet gereserveerd, alleen toegewezen. Staat toch duidelijk in bovenstaande verhalen en in mijn link? Alleen als de AGP echt te kort komt wordt dat gebruikt. Zo niet, dan kan Windows het gewoon gebruiken.
 
Yeassss

Ja merci voor het antwoordt.

Ik had beter moeten lezen.

Dankjullie wel.

grtjs jjw
 
Ik weet niet of ik in deze vraag ook weer een nieuwe vraag mag stellen, maar hoe kun je je de AGP doorvoergrootte aanpassen??? Ik heb namelijk een doorvoergrootte van 256 MB (64 of 128 is normaal).
Kan dit problemen veroorzaken??
 
Van mij wel

Wat ik begrijp is dat de opgegeven agp grote alleen wordt gebruikt waneer nodig, als je hem groter maakt als dat kan zal dat denk ik geen probleem geven alleen is het niet beschikbaar.

De grote hiervan kun je bepalen in de bios.
Deze kun je intreden bij opstarten en de DEL knop in te drukken of even goed opletten wat er op je scherm staat.

"press ? to enter setup or bios"

In de bios zou ik wel zeer voorzichig doen want je kunt ook meer stuk maken dan goed doen als je maar wat doet daar, je kunt wel door alle menus heen lopen en dan zie je vanzelf iets van agp grote.

grtjs jjw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan