AGP is AGP?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dickenannemiek

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2003
Ik heb momenteel een moederbord met een AGP 4x aansluiting. Hierop nu een 9700 Pro videokaart.

Mijn huidige AGP-videokaart heeft "als aansluitstukjes" 3 platte plaatjes en het haakje.

Ik zie echter ook (nieuwere) AGP-kaarten met 2 platte plaatjes en het haakje. Het meest linkse plaatje op zo'n kaart is volgens mij dan net zo lang als de twee meest linkse plaatjes van mijn videokaart (met de drie plaatjes)

De formulering hierboven is wat onbeholpen, maar ik hoop dat het wel duidelijk is. Kijk eventueel even naar een plaatje van een AGP 9700 Pro en vergelijk dat met bijvoorbeeld een AGP 6600GT.

Past een AGP-videokaart altijd in een AGP-slot? (dus het aantal AGP/volt even buiten beschouwing gelaten)
Of anders gezegd, past een AGP-videokaart met 2 plaatjes (waarvan één lange dus) in mijn moederbord?

Een oude AGP slot past niet in een nieuwe AGP slot.

Bedankt voor de informatie!

Als ik het stuk doorlees begrijp ik, dat in mijn 4x AGP-slot (1,5 volt) in principe ook een 8x AGP-videokaart (0.8 volt) moet kunnen.

Het ontbreken van de meest linkse uitsparing bij nieuwere (8x) AGP-videokaarten voorkomt alleen dat zo'n videokaart in een 3.3 volt (1x en 2x AGP) slot gestoken zou kunnen worden.

Maar aanvullingen of correcties zijn natuurlijk welkom.

Groet, Dick

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan