Luppie
Gebruiker
- Lid geworden
- 10 sep 2006
Gegroet,
Ik ben (zoals veel mensen in dit forum) op zoek naar een nieuwe videokaart.
Na een oppervlakkige zoektocht heb ik nog geen antwoorden kunnen vinden.
Ik heb 2 jaar geleden een ati radeon 9600 pro aangeschaft maar met nieuwe spellen op komst moet er minstens een 3.0 pixelshader in zitten met ondersteuning voor dx10.
De kaart ga ik dan ook gebruiken om te gamen....
Mijn vragen zijn:
Wat is beter - ati of nvidia en waarom dan?
Ik heb altijd begrepen dat ati beter is voor gamen en nvidia voor video en fotobewerking?
Wat is beter - agp of pci E en waarom dan?
Ik heb zelf een msi k8n neo met agp 8x met nforce 3. Ook verstandig om te upgraden?
Is het aantal mb's nou echt zo belangrijk? Je ziet kaarten met 512 mb veel goedkoper dan kaarten met 256 mb.
Ik hoef niet per se een type kaart te weten maar als je het niet kunt laten moet de kaart minstens cod 4 en crysis aan kunnen. Mijn budget is 0,05 eurie maar hij mag max 196,36 euro kosten (of iets meer).
Mijn dank is uitermate groot.
Ik ben (zoals veel mensen in dit forum) op zoek naar een nieuwe videokaart.
Na een oppervlakkige zoektocht heb ik nog geen antwoorden kunnen vinden.
Ik heb 2 jaar geleden een ati radeon 9600 pro aangeschaft maar met nieuwe spellen op komst moet er minstens een 3.0 pixelshader in zitten met ondersteuning voor dx10.
De kaart ga ik dan ook gebruiken om te gamen....
Mijn vragen zijn:
Wat is beter - ati of nvidia en waarom dan?
Ik heb altijd begrepen dat ati beter is voor gamen en nvidia voor video en fotobewerking?
Wat is beter - agp of pci E en waarom dan?
Ik heb zelf een msi k8n neo met agp 8x met nforce 3. Ook verstandig om te upgraden?
Is het aantal mb's nou echt zo belangrijk? Je ziet kaarten met 512 mb veel goedkoper dan kaarten met 256 mb.
Ik hoef niet per se een type kaart te weten maar als je het niet kunt laten moet de kaart minstens cod 4 en crysis aan kunnen. Mijn budget is 0,05 eurie maar hij mag max 196,36 euro kosten (of iets meer).
Mijn dank is uitermate groot.