AGP of Pci Expres

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rudi1

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2003
Hoi iedereen,

Ben van plan om over een tijdje een nieuw systeem in elkaar te knutselen.
Zo wil ik een een asus of een msi mobo kopen maar ik weet niet goed welk.
Kar er mij misschien iemand vertellen wat het verschil is tussen Pci express en Agp of welke het beste is in aankoop naar de toekomst toe?
Moet je bij een Pci-E altijd twee video kaarten gebruiken en wat is het doel hiervan?

En wat als je een Nvidia chipset hebt op je mobo is het dan het beste dat je video kaart ook een nvidea chip hebben?

Ben benieuwd naar jullie reactie!
Groetjes,
Rudi :thumb:

AGP of PCI-E, het maakt nu nog niet veel uit, maar PCI-E heeft wel de toekomst. AGP kaarten zullen uit de collectie gaan, dus als je later je videokaart wil upgraden kun je het best voor PCI-E kiezen.
Het is niet zo dat je dan 2 videokaarten nodig hebt. Het idee van PCI-E is wel dat het makkelijker wordt om 2 kaarten tegelijk te gebruiken. Voor 3d games krijg je dan bijvoorbeeld een betere performance.

totdat de nforce5 uitkomt voor de intel-procesor-moederborden werkt sli niet bij die systemen.
Alleen dus bij amd64 systemen.

Een sli-moederbord heeft 2 PCI-E poorten, die identiek zijn. (ik dacht 16x pci-e)
In die 2 poorten kan je 2 nvidia-videokaarten steken.
Bijv de 6600. Deze presteren samen beter dan een duurdere 6800ultra videokaart.

als je een nieuwe pc gaat bouwen is het verstandig om voor pci-e te kiezen. Ik kan me alleen voorstellen dat je voor agp kiest, als je nog een heel goede agp-videokaart hebt liggen (een x800 bijvoorbeeld)

Ik heb nog een een goeie agp kaart, die ik momenteel op mijn huidig systeem gebruik, aiw 9800 ati, maar daar werkt ondertussen de Tv niet meer van ( zie andere tread agp ati).
Dus in princiepe kan met deze wel verder maar dat was eigenlijk de bedoeling niet.

Ik wil eigenlijk een volledig nieuw systeem met een heel goeie performance waar ik weer een paar jaar mee verder kan.

Wat met de betreffende chipsets? Moet je daar rekening mee houden bij de aankoop van een video kaart?

Thanx,
Rudi.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan