erbicom
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 28 okt 2000
Een vreemd probleem. In een Pentium 350 Mhz met 64 Mb geheugen probeer ik een AGP-videokaart aan de praat te krijgen nadat de PCI-kaart die er in zit defect is geraakt. Het effect van de defecte PCI-kaart uit zich in het feit dat het beeld na enkele seconden/minuten totaal bevriest en ik de pc met de resetknop opnieuw op moet starten. Ik heb dus wel met een beetje mazzel de drivers voor de AGP-kaart kunnen installeren voordat het beeld weer bevroor. Het vreemde is dat wanneer ik het beeldscherm op de AGP-kaart aansluit ik een aantal bios-beeps krijg ten teken dat er iets fout is met de videokaart (lang-kort-kort-kort) In de bios kan ik de standaard videokaart zeten op AGP of PCI, maar dat lost het probleem niet op. Ook wanneer ik de (defecte) PCI-kaart verwijder uit de pc krijg ik die vervelende beeps. Ik heb al het BIOS ge-reset, maar zonder resultaat. Ook heb ik meerdere AGP-kaarten geprobeert, steeds hetzelfde probleem. Op zich zou ik natuurlijk een ander PCI-kaartje kunnen installeren, maar als er toch een AGP-slot in zit zou die het gewoon moeten doen. Wie heeft een oplossing voor dit probleem, oftewel, wie heeft de gouden tip om die AGP-kaart toch aan de praat te krijgen.
Gr. Erik.
Gr. Erik.