AGP probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

erbicom

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 okt 2000
Een vreemd probleem. In een Pentium 350 Mhz met 64 Mb geheugen probeer ik een AGP-videokaart aan de praat te krijgen nadat de PCI-kaart die er in zit defect is geraakt. Het effect van de defecte PCI-kaart uit zich in het feit dat het beeld na enkele seconden/minuten totaal bevriest en ik de pc met de resetknop opnieuw op moet starten. Ik heb dus wel met een beetje mazzel de drivers voor de AGP-kaart kunnen installeren voordat het beeld weer bevroor. Het vreemde is dat wanneer ik het beeldscherm op de AGP-kaart aansluit ik een aantal bios-beeps krijg ten teken dat er iets fout is met de videokaart (lang-kort-kort-kort) In de bios kan ik de standaard videokaart zeten op AGP of PCI, maar dat lost het probleem niet op. Ook wanneer ik de (defecte) PCI-kaart verwijder uit de pc krijg ik die vervelende beeps. Ik heb al het BIOS ge-reset, maar zonder resultaat. Ook heb ik meerdere AGP-kaarten geprobeert, steeds hetzelfde probleem. Op zich zou ik natuurlijk een ander PCI-kaartje kunnen installeren, maar als er toch een AGP-slot in zit zou die het gewoon moeten doen. Wie heeft een oplossing voor dit probleem, oftewel, wie heeft de gouden tip om die AGP-kaart toch aan de praat te krijgen.
Gr. Erik.

Wat voor AGP kaart? Een tamelijk moderne of een oudere kaart?

De AGP-kaart is een Matrox gl200, een simpel 4 mb kaartje waarvan ik de drivers op cd-rom heb. Maar Windows 98 se heeft de drivers ook standaard in zich. Daarmee is hij ook geinstalleerd zonder problemen. Sterker nog, deze kaart zit in een zelfde pc bij een collega als standaard grafische kaart en werkt prima.

Wel aan gedacht om in de BIOS de video van PCI op AGP te zetten??

Jazeker, ook dat geeft geen verbetering. Zodra ik de AGP-kaart met de monitor verbindt, krijg ik de piepjes en helemaal geen beeld. Ik hoor aan het geratel van de HD dat de pc wel doorstart en Windows gewoon opstart.

Als ik trouwens in het bIOS de standaard kaart van PCI naar AGP verander krijg ik gelijk die piepjes en moet ik de AGP kaart eruit halen wil de pc wel opstarten. Ik heb dan de monitor op de PCI-kaart aangesloten. Op de AGP-kaart aansluiten werkt dus niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan