Agp????

Status
Niet open voor verdere reacties.

boris 555

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2001
ik heb nog een systeempje staan wat altijd gedraaid heeft ,een celeron 466 met 196 mb en agp en hier is de vraag over ,er zat een ati rage pro 8 mb in ,ik ben dit systeem weer aan het opbouwen (andere harde schijf)
en ik wil de ati rage er weer in maar als ik dat doe start de pc niet op,wel als ik er een pci kaartje in doe ,ik heb de bios al nageplozen ,maar naar mijn idee staat alles goed ,zie ik iets over het hooft???

OS win 98 se
196 mb geheugen

Wat heb je precies veranderd aan je systeem, alleen een andere hd? Zo te horen ligt het ergens aan een instelling in het bios. Mischien dat een update kan helpen?

Heeft altijd gedraaid zeg je, je bent hem weer aan het opbouwen ( had je alles eruit gesloopt dan? en waarom?).
Afijn maakt ook niks uit, heb je niet ergens nog een agp-kaartje liggen ,gewoon ff om te controlleren of het slot nog goed is.

Kijk ook voor de zekerheid alles nog even goed na in het bios, zeker naar je agp settings.

Misschien is het kaartje toch kaduk?

Niet je HD

Wanneer je HD niet werkt start je pc nog wel op. Alleen krijg na het Bios-scherm een foutmelding dat je geen geldig operating system hebt.

Inbouw van een grotere harde schijf dan je BIOS 'aankan' maakt het noodzakelijk de BIOS te upgraden. Dit moet je verder nooit zonder duidelijke reden/onderzoek doen, nieuwer is niet altijd beter, er zitten risico's aan.

Probeer eens de snelheid van AGP te verlagen naar 1x. Wissel je AGP kaart eens uit met een uit een andere pc.

Laad in de BIOS eens de default waarden. Wil wel eens baten. In elk geval zorgen dat de primaire VGA adaptor op automatich staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan