agressie

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanna

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Dag,

ik heb de agressie opgewekt van een man die zich Richard noemt.
het begon op het Gastenboek van het Radio 1 Journaal. daar heeft hij de vloer met me aangeveegd wat niet leuk was maar goed.

nu heb ik een fanlog voor dat Radio 1 Journaal gemaakt en sindsdien zit hij daar te stangen.
beledigen en uitdagen en 'wanneer ban je me'.
en eerst dacht ik: redelijk blijven en laat maar.
maar het werd alleen vervelender en na een tijdje dacht ik ook: bannen dus maar.

hierna belaagt hij me op mijn eigen log: ga je me hier nu ook bannen? ik heb genoeg ip-adressen.
dus ook geband. waarna hij met een ander ip-adres opduikt op dat fanlog.
genegeerd.

en nu op beide logs deze tekst:

"Beste Jeanne,

ik ben tot nu toe redelijk beleefd gebleven. Ik heb een voorstel. Jij heft de bans op en durft te discussieren. of ik ga dezelfde (achterbakse) trucendoos toepassen als jij. Namelijk vanaf maandag allerlei "vrienden en bekenden" berichten over jouw weblogs met het verzoek deze eens te "bezoeken". Wat jij kan, kan ik ook. Dit is je kans om je eens van een goede kant te laten zien en te zorgen voor een fatsoenlijke communicatie."

maar discussiëren met deze figuur is zinloos en bovendien: ik laat me niet dwingen. en ik heb het in het verleden in dat Gastenboek trouwens ook al een aantal keren geprobeerd en het enige wat hij zegt is: jij bent links en je hebt geen argumenten.
maar ik weet dus werkelijk niet meer wat ik nu moet doen.

ik heb twee ip-adressen van hem: 81.205.145.237 en 83.119.26.4.
wat kan ik doen?

ik neig nl. tot eerst dat fanlog maar dichtgooien en op mijn eigen log durf ik ook al niet meer persoonlijk te zijn maar dat weerhoudt hem niet van het plaatsen van dat soort tekstjes onder heel andere stukjes.

Jeanne

hier staat de 'discussie': http://fanlogradio1journaal.web-log.nl/log/3025390

WIE WEET HIER RAAD MEE ?????

email adres gewoon blokkeren dan gaat deze gelijk naar verwijderen toe, en daar verwijder je ze allemaal.

Geplaatst door hanna
[...] ik heb het in het verleden in dat Gastenboek trouwens ook al een aantal keren geprobeerd en het enige wat hij zegt is: jij bent links en je hebt geen argumenten.
maar ik weet dus werkelijk niet meer wat ik nu moet doen. [...]
Confronteer hem ermee dat hij simpelweg geen beter tegenargument kan verzinnen, zulke lage beschuldigingen maken, wat is dat nou voor kinderlijk gedrag ? Zo voer je geen discussie.

Er vanuitgaande dat je wel echte argumenten hebt gepresenteerd.

Pieuw,
ik heb mij door de 12 meest recente pagina's "discussie" op de site van Radio1 geworsteld.

Als die Richard (of hoe die ook heten mag) jou aanvalt, dan denk ik dat je idd. gewoon helemaal niets moet doen. Zolang jij reageert, zal ook hij blijven reageren.

Overigens : er wordt wel een heleboel "afgeleuterd" op dat "forum".......... ;) :D

Laatst bewerkt:
Inderdaad zou ik beledigende teksten bannen, maakt niet uit van wie.
Dus ook van zijn vrienden.
En verder hem compleet negeren.
ZIjn de tekste niet beledigend, alleen vervelend? Negeren.
Je kunt ze hooguit wissen.

Een log doorsturen naar zijn provider(s) is een goed plan.

@ mooncrawler:
Tuurlijk kan dat.
Ik zit op chello kabel, en heb nog een tel. modem verbinding van Solcon.
Voor als chello weer eens plat ligt, en ik perse wil mailen of internetten.

Geplaatst door mooncrawler
81.205.145.237 is van Planet, 83.119.26.4 komt van Wanadoo. Weet je zeker dat het om één persoon gaat?

Verder denk ik dat het handiger is om wat teksten te verzamelen en door te sturen naar abuse@wanadoo.nl & abuse@planet.nl.

Toen wij overgingen van Chello naar Wannadoo hebben wij eerst ook een tijd 2 internetverbindingen gehad.
Als je wil, dan kan je heel wat verschillende verbindingen hebben op 1 adres.
Kabel, ADSL, telefoonlijntje, Schotel. Dan heb je al 4 verschillende IP's. Daar komt bij dat bij telefoonlijntje je IP nogal vaak verschilt. :)

inderdaad hem gewoon negeren.
dan gaat de lol er bij hem wel af.

sterkte ermee

melden bij de abuse e-mail adressen van de providers is momenteel het beste wat je kunt doen, en proberen te negeren natuurlijk ;)

wordt het erger (bedreigender naar jouw persoon) dan kun je naar de politie toestappen alhoewel die vrij weinig uitvoeren tegen dit soort zaken, ik heb zelf een soort gelijk iets meegemaakt alleen dan bedreigende teksten aan mijn persoon en dit heb ik bij de politie liggen die voorals nog geen actie onderneemt (meer dan een jaar geleden aangifte gedaan)

iig succes :)

Hanna, bij web-log.nl kun je op je beheerpagina instellen dat alleen geregistreerde personen kunnen reageren op je weblog, dat scheelt weer een stukje.

Hartstikke fijn al die reactie's van jullie, steekt weer een hart onder de riem.

ik had nog een idee om zijn hostname te bannen, dan maakt het niet meer uit hoeveel ip's hij gebruikt via dezelfde kabel/adsl en zo hou je toch altijd de zelfe host name.

mooncrawler heb je toevallig allebei de hostnames voor mij die bij deze 2 ip horen.

Resolved to: Name - ip51cd91ed.speed.planet.nl , IP - 81.205.145.237

die ander krijg ik niet voor elkaar:

P address: 83.119.26.4
No host name is associated with this IP address or no reverse lookup is configured.

Geplaatst door Devilish

die ander krijg ik niet voor elkaar:

Hoeft ook niet want is gewoon wanadoo !

Een belletje naar de provider wil ook wel eens helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan