AHCI Controller Win7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zandbakje

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2009
Goedemorgen,

Tijdje geleden heb ik een raptor schijf in mijn PC gezet en windows7 64 bits erop geinstalleerd. Alle drivers/software wat bij het Asus P6T moederbord zat heb ik geinstalleerd.

Nu kwam er laatst een maat bij mij en die zag Express Gate tevoorschijn komen bij het booten. Toen vertelde die mij dat het mischien zo zou zijn dat mijn Raptor op IDE zou draaien en niet op SATA. En dat was inderdaad zo.

Wij hebben toen de AHCI Controller ingeschakeld en IDE uitgezet, maar toen booten die niet meer. Daarna hebben we de instellingen terug gezet en toen booten die wel.

Mijn vraag is:

Heeft iemand een idee welke drivers ik ervoor moet hebben om het werkend te krijgen.

wat heeft express gate ermee te maken? als je op het deurtje rechts onderin klikt en op ok klikt start win 7 gewoon op.

wat heeft express gate ermee te maken? als je op het deurtje rechts onderin klikt en op ok klikt start win 7 gewoon op.

Dat weet ik, maar wel op IDE modus. Niet met sata. Express gate staat er ook buiten als je naar mijn omschrijving kijkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan