AHCI Mode : No hard disk is detected!

Status
Niet open voor verdere reacties.

estgoth

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2007
Beste

Ik heb gisteren mijn nieuwe pc aangekregen en alles werkt goed. Behalve wanneer ik mijn computer boot krijg ik het onderstaande bericht voor 1 seconde.

Adapter 1 Disk Information: AHCI Mode
No hard disk is detected!

Ik heb een Asus P8Z68-V PRO Moederbord met een OCZ Agility 3 128 GB SSD en een Samsung Spinpoint F1 1TB HDD.

Ik zou graag wat meer duidelijkheid hebben over deze error en eventueel een oplossing.

Dit moederbord heeft een Marvell SATA3 controller welke de blauwe sata-poorten aanstuurt. Als je niks op deze poorten hebt aangesloten zou ik ze uitschakelen in de bios. Als je dat doet zal deze melding verdwijnen. Komt goed? :thumb:

Dit moederbord heeft een Marvell SATA3 controller welke de blauwe sata-poorten aanstuurt. Als je niks op deze poorten hebt aangesloten zou ik ze uitschakelen in de bios. Als je dat doet zal deze melding verdwijnen. Komt goed? :thumb:

Ik heb alle SATA3 Controllers disabled, heb ze ook eens enabled omdat ze op default disabled stonden. Maar had geen effect, krijg nog steeds zelfde boodschap.

Ga naar het Bios advanced scherm -> onboard device configuration -> dan de marvell ide controller uitschakelen.

Sorry, ik heb het moederbord zo niet voor me uiteraard, maar ik ben dit probleem in het verleden wel eens tegengekomen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan