aida32 zegt 450Mhz

Status
Niet open voor verdere reacties.

harmen__666

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 jul 2002
Maar is dit werkelijk zo?

Ik heb een nieuw speeltje erbij een PIII ?Mhz
Toen ik hem de eerste keer aansloot gaf hij 300mhz aan. Ook aida zei 300mhz iets verder in dat lijstje staat originele kloksnelheid 450mhz....
Nu heb ik hem daar op ingesteld...

Zou dit de echte snelheid zijn?

Hoe tot hoever kan je deze opkrikken?

Ik heb ondertussen het proggie speedfan gedownload maar hoe werkt dit. Hiermee kan je toch de temp van je cpu zien/controleren?

In het BIOS kan ik niets vinden over temps :(

(Het mobo is een va6 abit....die kan tot 733mhz)

Laatst bewerkt:
In Aida 32 kan je ook de temperatuur zien:
Computers - sensors ZIE BIJLAGE

Greetzzz :)

Bijlagen

• aida32.jpg
    aida32.jpg
    35,1 KB · Weergaven: 29
Ok dan :)

Helaas staat bij die pc niet die cpu temp, wel mobo en Aux(wat dat laatste ook mag zijn)

En bij de hoofd pc laat ie niets zien, blijft grijs :(

Steve op vakantie? :)

Kan het zijn dat pc's temp meten niet ondersteunen???

En op de gast pc zegt speed fan unable to use I/O

Laatst bewerkt:
Weet je welke BIOS je hebt?

Als je processor met een multiplier van 4,5 werkt, heb je met een bussnelheid van 67 mhz een processorsnelheid van 300 en met een bussnelheid van 100 wordt het 450 Mhz.

Ik vermoedt dat je bussnelheid niet op 100 Mhz staat ingesteld. Dit kan je in je BIOS aanpassen, mits ondersteunt.

Voorbeeld, een normale pentium II krijgt zijn volle snelheid alleen met een moederbord die op 100 Mhz draait, als je hierin een Celeron hangt, die gemaakt is voor 67 Mhz moederborden dan krijg je een goedkoop overklokte processor doordat de multiplier hetzelfde blijft.

Speedfan en verwante programma's lezen je BIOS om informatie over temperatuur te krijgen, als je BIOS echter geen temparaturen kan meten, heb je niets aan dit soort programma's.

Das duidelijk verhaal,

ik zal nog na gaan in hoeverre het mobo ingesteld staat op 100mhz. Ik weet wel dat er 133 aan geheugen in zit.

Kan je zeggen dat als speed-fan niets aan geeft dat het bios temp meten niet ondersteud?

Geplaatst door harmen__666
ik zal nog na gaan in hoeverre het mobo ingesteld staat op 100mhz. Ik weet wel dat er 133 aan geheugen in zit.

Je RAM heeft hier niets mee te maken. Kijk eerst of je moederbord wel of niet op 100 Mhz draait en kan draaien. Als je het type moederbord geeft zoals dat in Aida wordt weergegeven (met nummer) dan is het met google zo gevonden wat je mobo wel en niet kan.

Kan je zeggen dat als speed-fan niets aan geeft dat het bios temp meten niet ondersteud?

Als je moederbord geen chip heeft om temperaturen te meten, kan je BIOS het niet lezen en kunnen meetproggies het ook niet.

Sorry is ik was niet duidelijk, ik bedoel de de snelheid van het geheugen........(ik ga er dus vanuit dat het mobo op een klok van 133 moet lopen)

Hoe kom ik er achter of zo'n chip zit?

De Pentium III is er niet in een 300Mhz uitvoering. De langzaamste is 450Mhz, dus AIDA heeft gelijk. Die draait trouwens op een FSB van 100 (4.5x100). Dat het geheugen sneller kan lopen heeft er niets mee te maken.

Laatst bewerkt:
Dat het geheugen sneller kan lopen heeft er niets mee te maken.

I know, maar ik ging er even vanuit dat als deze pc geleverd is door een bedrijfje oid dat er dan niet sneller geheugen in zal zitten. Misschien niet zo handig om hier vanuit te gaan :)

Bedankt voor je reacties.........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan