Air live/ovis link WL-5424AR..hoe kom ik erin?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MoVin

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jan 2009
Hallo allemaal,

Ik heb hier voor me liggen een router van het merk Air live, het is een ovis link WL-5424AR, al een paar jaartjes oud, Gekregen van mn vader die m niet meer nodig had en dus ook geen handleidingen etc erbij.

Mn pa had er 1 pc draadloos op staan en de andere gedraad, werkte perfect.
En toen..ging ik bij iemand inwonen die maar 1 uitgang op de kabel modem heeft, dus een router ertussen, modem gelinkt naar router, vanaf router naar 1 pc dichtbij en een andere 1 verdieping hoger. Netwerkje aangelegd ook al zei pa; das niet nodig, hij moet t zo ook doen, deed ie bij mij ook.. De pc's zien elkaar wel, maar nada verbinding met internet, DNS ellende, kan geen ip adressen oplossen? eh.. juist.

Router er tussen uit, weer op internet zoeken naar oplossing, misschien drivers voor de router maar die router is lastig te vinden, wel andere modellen incl drivers maar niet voor deze. Beide pc's draaien onder XP, met utp naar router, automatisch ip adres voor beiden, maar ook als er maar 1 is aangesloten op de router, geen internet verbinding aanwezig, dus ik heb nog niet gekeken of ze allebei hetzelfde ip adres toegewezen krijgen of niet..

Sja..en toen..wat kan ik er nog meer over kwijt..kabeltje tussen modem en router is minimaal kort, die andere pc staat boven, heeft ook een linksys draadloze kaart erin hangen maar de muren zijn hier nogal dik geloof ik, geen router gevonden, dan weer wel, nee toch weer niet. dus dan maar een kabel ertussen.

Nou wie zet zn tanden er ff in, ik ben de weg kwijt inmiddels..alvast bedankt!

Groetjes Moniek

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan