airconditiong als extra cooler na overklokken. (dom idee ikweet of geniaal:P)

Status
Niet open voor verdere reacties.

appelsapman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Ik Weet nog steeds niet alles over overklokken maar dit is alvast een ideetje. Ik heb een aardig groot bureau. Me systeemkast staat daarop[ en ik heb een aircondition die ik in me stopcontact kan steken die ik in de zomer aan de muur hang. wat als ik nou mijn airconditiong gebruik als extra cooler zodat ik net iets verder kan gaan met overklokken. Zal dit zin hebben of maakt zoiets geen verschil. dit geldt vooral voor mijn videokaart omdat die geen cooler heeft.

Wat ik dan doe is ik doe me kast open zet mijn airconditiong op mijn bureau en ik richt hem op me kast.

Dit zal vast een heel dom idee zijn hoor maar als iemand anders dit ook al eens heeft geporbeerd dan ben ik benieuwd naar het resultaat.

Ik heb in de zomer ook wel eens mijn ventilator op m'n openstaande kast gericht. Scheelde wel een aantal graden. Ik denk dat het met een airco systeem helemaal scheelt als je die flink koud zet.

Geen dom idee dus:thumb:
Dat ga ik dan maar eens een keer proberen wanneer ik precies weet hoe ik moet overklokken. thx.

Geen dom idee dus:thumb:
Dat ga ik dan maar eens een keer proberen wanneer ik precies weet hoe ik moet overklokken. thx.

Ik heb weinig tot geen verstand van overklokken, maar heb het ooit eens geprobeerd door de FSB te verhogen in het BIOS. Ach, hij draaide wat sneller, maar ik merkte er niks van hoor.

Bij mij hielp de ventilator wel redelijk, maar als je je systeem altijd overgeklokt wilt hebben lijkt me dat niet echt een betrouwbare oplossing. :) Er zullen vast mensen reageren die er meer ervaring mee hebben dan ik heb.

Hier heb je al het een en ander uitgelegd gekregen over het overklokken:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=270908

Er bestaan ook vrieskoelsystemen voor de PC. Denk maar aan Vapochil bijvoorbeeld. Hou wel rekening met condensvorming, als je onder de kamer temperatuur komt. Ben bang dat je dat met een airco ook gaat krijgen.

oh jah dat soort mogelijkheden vergeet ik dan altijd he. geen zin in kortsluiting dus ik zal het dan maar niet doen. ventilator kan altijd. :p ook al heeft dat weinig nut.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan