Airflow probleem, heb maar 2 fan aansluitingen op m'n moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickkiej

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2009
Hallo, iedereen.
ik heb een probleem, ik wil graag voor een goede airflow zorgen maar ik heb voor zover ik zie maar 2 aansluigingen voor koelingen. de ene is al in gebruik voor de CPU, de andere voor mijn grafische kaart.

mijn moederbord is een ASUS M4A77TD (geen pro)
is er een manier om bijv. aansluitingen bij te kopen. of iets anders, waardoor ik toch een koeling aan de voor en achterkant kan zetten?

Alvast bedankt;)
Nick.

Als je retail fans koopt .. Je weet wel, fan die mooie fancy fans in een leuke verpakking van merk A, B of C .. Dan zit er als je een beetje goed merk hebt (B.v. Cooler Master om maar eens een zijstraat in te slaan). Gewoon een verloop je erbij van 3 pins naar molex ..

Dus dan kun je gewoon de fan aansluiting op een vrije connector op je voeding :)

Suc6! :thumb:

ohh geweldig, ik wist niet dat je ook zulke koelingen had!
Bedankt!

heten die koelingen ''retail''? die heb je dan wel heel veel,
bij allemaal webshops

Laatst bewerkt:
idd als je gewoon coolermaster ventilatoren neemt krijg je zo een kabel erbij heb ik zelf ook

ohh geweldig, ik wist niet dat je ook zulke koelingen had!
Bedankt!

heten die koelingen ''retail''? die heb je dan wel heel veel,
bij allemaal webshops

Retail versie .. Oftwel, dat het in een keurige plastiek verpakking zit, met alle toebehoren erbij .. Echter, je kan ze ook zo los kopen, dan drukken ze je zo'n koeler in je handen, and that's it ..

ohh okee, ik heb inderdaad koelingen van Cooler Master gevonden, met zo'n ding erbij die ik op me voeding kan aansluiten (ben even de naam kwijt)

iedereen bedankt!

ja dankje, ik ben eruit,
maar hoe belangrijk is een goede airflow eigenlijk?

heel belangerijk als jij geen goede airflow hebt (zoals de meeste standaard pc's) en de temperaturen zijn te hoog heb je kans dat je hardware kapot gaat

vb. een pc kast zonder airflow word 70 graden en een precies dezelfde pc met airflow word 40 graden

ik wist niet dat het zo belangrijk was. dan ga ik maar snel een paar koelingen bestellen;)

het ligt er natuurlijk ook aan wat je met je pc doet als je bijvoorbeeld af en toe op internet zit heb je geen airflow nodig maar als je echt gamed is het noodzakelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan